m/d brokjes van Hill's

Gesloten
Neeltje
Insuline: was Caninsulin

m/d brokjes van Hill's

Bericht door Neeltje » 03 okt 2009 18:51

Hill's Prescription Diet Feline m/d is speciaal ontwikkeld ter de behandeling van overgewicht en corpulentie bij katten met diabetes.
Zijn formule met laag vetgehalte en een hoog proteïnegehalte helpt de kat gewicht te verliezen.
Van alle Diet voedingsmiddelen bevat Hill's Prescription Diet Feline m/d het grootste gehalte aan L-carnitine en lysine om de vetverbranding en het behoud van de spiermassa te ondersteunen.
Contra-indicaties : deze voeding niet gebruiken bij

kittens
drachtige of zogende katten
nierinsufficiëntie.
Afbeelding

De aanbevolen hoeveelheid is slechts een richtlijn. Behoeften verschillen per kat.
Het is altijd verstandig om gedurende een week te gaan mengen met een afnemende hoeveelheid
van 't oude voer en een toenemende hoeveelheid van 't nieuwe voer.

Afbeelding
Samenstelling :
Kippen- en kalkoenenmeel, maïsglutenmeel, gemalen maïs, gedehydreerd diermeel, dierlijk vet, cellulose, L-lysine hydrochloride, eiwithydrolysaat, kaliumcitraat, calciumsulfaat, L-carnitine supplement, calciumcarbonaat, taurine, kaliumchloride, zout, DL-methionine, L-tryptofaan, vitaminen en sporenelementen. Natuurlijke conservering met gemengde tocoferolen, citroenzuur en rozemarijnextract.
Neeltje

Bericht door Neeltje » 14 mar 2013 12:57

Nu zit ik dus op de site van Hill's te kijken en laten ze wéér een andere analyse zien,
met meer koolhydraten notabene
http://www.hillspet.nl/nl-nl/products/p ... d-dry.html
Ik zal er nog eens een mail achteraan sturen.
Neeltje

Bericht door Neeltje » 18 mar 2013 18:58

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het kan inderdaad zijn dat er een verschil zit in de samenstelling. De website die u bekeken heeft is waarschijnlijk de Amerikaanse site geweest. In verband met andere wet- en regelgeving kan het zijn dat de samenstellingen wat afwijken.

Zoals gevraagd vindt u hieronder de samenstelling van Hill's Prescription Diet Feline m/d droogvoer:
Geachte mevrouw/mijnheer,

De analyse is bijna niet te lezen, ik kan hem ook niet opslaan, kunt u deze nogmaals als bijlage sturen?
Maar goed, ik had hem dus gelezen op de Nederlandse site van Hill's en omdat het percentage koolhydraten in de
droge stof altijd 15 % is geweest en nu dus bijna 20% bedraagt,
vraag ik me af waarom u dit heeft veranderd.
Onze diabeetjes zijn zeker niet gebaat bij meer koolhydraten
en we betreuren daarom de wijziging van de analyse.

Vriendelijke groet,
Wordt vervolgd, maar ja wat schieten we ermee op.
Gesloten