Stichting Dierenthuis!

Gebruikersavatar
Tilly
Berichten: 23548
Lid geworden op: 26 mei 2009 20:04
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Deurne-België

Bericht door Tilly »

ik hoop dat alsmaar meer mensen een dier adopteren of donateur worden, ook in België. Al moet ik zeggen dat wij ook een Dierenthuisje hebben in Brecht en ook zij zijn begonnen met een paar dieren en momenteel breiden ze alsmaar uit, ook hun dierenliefde is ontzettend groot. Ze kunnen enkel blijven bestaan door giften, lidmaatschappen en sponsoring.
Afbeelding
Tilly en
Nouga IM 30/09/2010 18:45,Spekske IM 31/10/2012 15:30, Straterke, Gaaini IM 18/12/2021 12:00

bss van Spekske
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Wat een lieve mensen. Je zou zeggen dat er in België ook zoiets als Dierenthuis op poten gezet zou moeten worden.
Ik had geen idee dat er meer dan 1000 katten wonen.

edit: Oh Tilly, ik was m'n berichtje aan het typen en ondertussen naar beneden omdat er telefoon was, maar wat goed dat er in België ook een begin is gemaakt.
Zoveel dieren in Dierenthuis, dan denk ik van hoe lang kunnen ze nog uit blijven breiden hè, ook al zullen er ondertussen natuurlijk dieren sterven maar toch komen er steeds meer bij.
En dan die lieve dierenarts die zoveel gratis doet, geweldig.
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
anita
Berichten: 7660
Lid geworden op: 26 mei 2009 22:49
Insuline: Niets
Woonplaats: Heiloo

Bericht door anita »

Wat ik nu niet begrijp is dat ze geen plaatsbare dieren plaatsen. Er zijn er genoeg die nog een gewoon huisje kunnen krijgen. Ik ben er al diverse keren geweest en tussen die zogenaamde verwilderde katjes zitten er best nog wat, wat gewoon geplaatst kan worden.
Afbeelding
Waardes Banjer
Banjer was vanaf 3 april 2008 op honeymoon. Sinds 23 december 2009 op caninsulin tot 22 maart 2010.
Vanaf 23 maart 2010 op Lantus. 1 augustus 2010 honeymoon. Vanaf 10 januari 2011 weer suiker. Vanaf 17 februari 2016 zonder insuline. Op 3 maart 2016, op honeymoon.

Banjer* 28-08-2000 † 03-03-2016 en Meiske * 02-06-1997 † 03-03-2016 zijn sterretjes in de dierenhemel geworden

www.stichtingzwerfdier.nl
Gebruikersavatar
Mirjam
Berichten: 3787
Lid geworden op: 14 mar 2009 11:44
Insuline: Niets
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Mirjam »

Ik ben het wel met Anita eens.
Ik vind Dierenthuis een supergoede organisatie, ben ook al jarenlang donateur. Maar soms denk ik ook wel (een tijd geleden bijvoorbeeld bij een nest kittens dat voor de deur gezet was en nooit meer weg hoeft) dat ze voor de tamme dieren een nieuw huis moeten zoeken. Ze hebben zo'n groot netwerk van mensen die hart voor dieren hebben. Ook blijft er dan meer geld over voor de wildjes en getraumatiseerde dieren.
gr. Mirjam

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mirjam
Berichten: 3787
Lid geworden op: 14 mar 2009 11:44
Insuline: Niets
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Mirjam »

Ik heb net het filmpje gezien. Erg mooi en liefdevol gemaakt!
gr. Mirjam

Afbeelding
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 7943
Lid geworden op: 23 mar 2012 21:55
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Koningsbosch

Bericht door Yvonne »

Bijzondere mensen met een bijzondere missie... petje af hoor!
Gebruikersavatar
Femke
Berichten: 3474
Lid geworden op: 25 mei 2009 12:15
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Dordrecht

Bericht door Femke »

[quote=""Mirjam""]Ik ben het wel met Anita eens.
Ik vind Dierenthuis een supergoede organisatie, ben ook al jarenlang donateur. Maar soms denk ik ook wel (een tijd geleden bijvoorbeeld bij een nest kittens dat voor de deur gezet was en nooit meer weg hoeft) dat ze voor de tamme dieren een nieuw huis moeten zoeken. Ze hebben zo'n groot netwerk van mensen die hart voor dieren hebben. Ook blijft er dan meer geld over voor de wildjes en getraumatiseerde dieren.[/quote]

Ik ben ook donateur en ben dit met je eens. Als dieren nog te plaatsen zijn (zoals kittens) kun je het allicht proberen, toch? Mensen die donateur zijn en een dier nog een huisje willen geven, is toch ideaal?
Weet jij dat, Bea, wat het idee hierachter is; dat ze jonge gezonde dieren niet willen proberen te plaatsen?
Groetjes van Femke & Kobus & Leo & Apie & IM Okikoki & IM Knuffie
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Brigitte
Berichten: 10957
Lid geworden op: 13 mar 2009 07:05
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Brigitte »

Ik begrijp het wel. Als je dag in dag uit wordt geconfronteerd met de ergste verhalen op het gebied van dierenmishandeling vertrouw je niemand meer die met goede bedoelingen een dier wil adopteren. Of het slim is, is een tweede.

Overigens stond vanochtend in de krant dat het bezwaar van het asiel is afgehandeld, Dierenthuis mag gaan bouwen (al kan het asiel nog naar de Raad van State om beroep aan te tekenen).
Gebruikersavatar
Femke
Berichten: 3474
Lid geworden op: 25 mei 2009 12:15
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Dordrecht

Bericht door Femke »

[quote=""Brigitte""]Overigens stond vanochtend in de krant dat het bezwaar van het asiel is afgehandeld, Dierenthuis mag gaan bouwen (al kan het asiel nog naar de Raad van State om beroep aan te tekenen).[/quote]

Goed nieuws! Nu maar hopen dat ze het hierbij laten!
Groetjes van Femke & Kobus & Leo & Apie & IM Okikoki & IM Knuffie
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
TamaraH
Adviseur
Berichten: 125527
Lid geworden op: 28 apr 2011 19:49
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Drunen

Bericht door TamaraH »

hehe, eindelijk (weer) toestemming om te bouwen.
Ook ik ben donateur van dierenthuisje en ook ik snap niet goed wat de beweegreden zijn om geen dieren te herplaatsen.
Huidige pluizenbollen: Eefje 1-2-2013 Nicolas 28-12-2013
ILM Poemba 26-10-2008/7-11-2009 Berlioz 1-6-1996/16-7-2012 Minous 1-6-1996/10-4-2013 Meggie 10-1-2013/4-10-2013 Daan 10-1-2013/4-3-2020 Voor altijd in ons hart

Berlioz S(c)heetje
Plaats reactie