Stichting Dierenthuis!

Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

P.S mijn longarts zei tegen me dat katten slecht waren voor mijn gezondheid, maar dat het niet hebben van katten nog veel slechter voor me zou zijn. :animal_cat:
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Brigitte
Berichten: 10957
Lid geworden op: 13 mar 2009 07:05
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Brigitte »

Artsen zijn nogal snel geneigd om te zeggen "dieren de deur uit".
Gebruikersavatar
MiK
Berichten: 8366
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:55
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Den Haag

Bericht door MiK »

Ik heb van kleins af aan ernstige astma, halve leven in ziekenhuizen gelegen, het is nu wel onder controle door medicatie. Mijn longarts zei vroeger ook tegen mijn moeder dat de dieren absoluut niet weg mochten, ik zou daar een veel te grote klap van krijgen en dat was uiteindelijk nog slechter :-)
Tjieta ⭐️ 15-6-1992 - 20-4-2013

Tjarlie ⭐️ 1-4-2011 - 4-12-2018

Tjuna ⭐️ 5-6-2017 - 3-12-2018

Tjilla 26-2-2018

Tjessi 26-6-2018

Tjaiia 26-2-2019

https://www.facebook.com/DeTjtjes
Gebruikersavatar
Tilly
Berichten: 23548
Lid geworden op: 26 mei 2009 20:04
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Deurne-België

Bericht door Tilly »

Mijn huisarts is er één van huisdieren buiten, al meer dan 35 jaar een discussiepunt, zeker vroeger toen ik nog regelmatig astma aanvallen had, nu onder controle door betere medicatie. Telkens hij erover begint vertel ik hem een verhaal over wat dieren voor een mens kunnen betekenen en telkens kijkt hij dan geërgerd en gromt wat, maar toch begint hij er telkens over en toch krijgt hij van mij een tegenargument. Verder een goeie dokter hoor.
Afbeelding
Tilly en
Nouga IM 30/09/2010 18:45,Spekske IM 31/10/2012 15:30, Straterke, Gaaini IM 18/12/2021 12:00

bss van Spekske
Gebruikersavatar
Corrien
Berichten: 2063
Lid geworden op: 24 mei 2009 17:53
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Corrien »

Ja, ik had in het verleden ook 5 katten, mét astma. Dat is ook het probleem niet maar mijn gezondheid laat me een beetje in de steek de laatste tijd dus ik wacht eerst maar even het longonderzoek af. En als dat goed is, ga ik dezelfde week nog op pad met het kattenmandje... :animal_cat: Tenminste, als er nog kittens zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
lia
Berichten: 2545
Lid geworden op: 26 mei 2009 15:53
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Oostzaan

Bericht door lia »

Ook mijn moeder had verschillende longproblemen, in huis was ales aangepast geen vloerbedekking enzo. Maar de dieren zijn gebleven al was dat wel het eerste advies wat ze kreeg!
bestuurslid/vrijwilliger Stichting Sterilisatiefonds Huisloze Katten http://www.kattenopvanghuis.nl
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Zomaar even genieten.

Bericht door Bea »

http://www.dierenthuis.nl/nl/video/vide ... ideo_id=26

Via bovenstaande link kunnnen jullie een filmpje bekijken van de stichting Dierenthuis.
Ik hoop dat ik alles goed gedaan heb en dat de link werkt. Redelijk aan het begin zien jullie dan een rode kater zonder ogen. Mijn Mosa! Hij woonde bij mij maar het was en bleef oorlog tussen hem en kater Pax. Het verhaal van Snorri, elders op deze site zou over deze 2 kunnen gaan. Ik ben blij dat ik hem nog vaak kan opzoeken en dat hij dan nog altijd op mijn stem reageert.
Laatst gewijzigd door Bea op 11 okt 2009 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Tilly
Berichten: 23548
Lid geworden op: 26 mei 2009 20:04
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Deurne-België

Bericht door Tilly »

Heb al een en ander bekeken, maar ga later verder want het is heel wat. Enerzijds is het triet dat er zoveel diertjes moeten opgevangen worden, anderzijds is het prachtig dat ze toch nog de kans krijgen op een dierwaardig bestaan. Vol respect voor alle mensen die zich hiervoor inzetten.
Afbeelding
Tilly en
Nouga IM 30/09/2010 18:45,Spekske IM 31/10/2012 15:30, Straterke, Gaaini IM 18/12/2021 12:00

bss van Spekske
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Als ze eenmaal daar zijn is het niet triest meer.
Dat wat ze daarvoor hebben meegemaakt is vaak onbeschrijfelijk. Ieder dier heeft zijn of haar eigen verhaal. Ik ken een heleboel van die verhalen en kan en wil het maar niet begrijpen. Hoe kan een mens in staat zijn tot het mishandelen van dieren??????????
En toch zit ook achter ieder dier het verhaal van iemand die zich hun lot aan trok en op zoek ging naar een liefdevol thuis.
Ieder dier in de film geniet nu. De rust en tevredenheid straalt je tegemoet.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Ja de katten in dierenthuis hebben het goed en hebben alles wat hun hartje begeert, mooie tuin liefdevolle verzorging ik denk dat menig kat daar nog jaloers op kan zijn hè,
hoewel er veel denkelijk altijd met een trauma te kampen hebben, ik kijk straks naar je film
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Plaats reactie