Stichting Dierenthuis!

Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Wat een gekken.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
TamaraH
Adviseur
Berichten: 125527
Lid geworden op: 28 apr 2011 19:49
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Drunen

Bericht door TamaraH »

wat een stom gedoe! En dan onvindbaar blijven als verantwoordelijke...ongelooflijk!
Huidige pluizenbollen: Eefje 1-2-2013 Nicolas 28-12-2013
ILM Poemba 26-10-2008/7-11-2009 Berlioz 1-6-1996/16-7-2012 Minous 1-6-1996/10-4-2013 Meggie 10-1-2013/4-10-2013 Daan 10-1-2013/4-3-2020 Voor altijd in ons hart

Berlioz S(c)heetje
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Doen jullie mee?

Vervolg op Extra Nieuwsbrief van Februari 2012
Beste donateur, adoptant of andere vriend van Dierenthuis,



Na het overlijden van onze Omar heeft u massaal, per e-mail, gereageerd. Uw verdriet, frustratie en woede over dit domme, laffe optreden van de Gemeente Laarbeek werd op vele manieren verwoord. Het heeft ons erg gesterkt en wij danken u dan ook oprecht voor deze steun.

Nu, een week later, hebben we onze vechtlust voor een flink deel weer teruggevonden. We zouden graag een e-mail offensief naar De Provincie willen opstarten. Hoe meer hoe beter!!

M.W.A.M. (Mark) van Stappershoef, zijnde de Kabinetschef van de Commissaris van de Koningin in Brabant, Wim van de Donk, is de aangewezen persoon om deze post te ontvangen. Zijn e-mail adres is: [email protected].

Wij hopen dat u mee wilt werken aan deze nieuwe actie. Stuurt u daartoe een bericht naar bovenstaand e-mail adres waarin u laat weten dat u de manier waarop de gemeente Laarbeek gehandeld heeft, verafschuwd. Dat u er, daarnaast, van uit gaat dat ook Dhr. Van de Donk, zijnde de opvolger van Mevr. Maij-Weggen, de noodzaak in ziet van het voortbestaan en daarmee een verhuizing van Dierenthuis, naar Almere. Zulks zonder dat de plaatselijke overheid, daartoe aangezet door één en dezelfde notoire klager, dit door pesterij saboteert. Hoewel wij weten dat onze achterban bestaat uit prima mensen die dàt niet nodig hebben. Dit alles natuurlijk zonder schelden of dreigen.

Wij kunnen ons indenken dat u wel zou willen meewerken maar dat het u aan tijd ontbreekt om een tekst op te stellen. Daarom treft u hieronder een voorbeeldbrief aan die u, na hem, met knip en plak in uw mailprogramma hebt geimporteerd, naar believen kunt aanpassen of simpel kunt ondertekenen met uw naam, voordat u het verstuurd. Het gaat voornamelijk om het aantal mails, en dus personen, die er blijk van geven achter Dierenthuis te staan en te vinden dat de gemeente Laarbeek enorm in de fout gegaan is en herhaling absoluut voorkomen dient te worden.



Met vriendelijke groet

Stichting Dierenthuis

***********************************************************************************************

Voorbeeldbrief:

Geachte heer Stappershoef,

In uw hoedanigheid van Kabinetschef van de Commissaris der Koningin in de Provincie Noord Brabant vraag ik uw aandacht voor het volgende:

Op 13 februari j.l. Heeft zich in de gemeente Laarbeek, op het perceel Bakelseweg 27 te Aarle-Rixtel, door onverantwoord optreden van gemeente-ambtenaren, een zeer gevaarlijke situatie voorgedaan, welke het leven gekost heeft van een onschuldig dier. Het had echter nog veel ergere gevolgen kunnen hebben.

Op het hierboven genoemde adres is, nu nog, gevestigd: de Stichting Dierenthuis. Een unieke en permanente opvang voor, inmiddels een kleine 1500, oude en ziekelijke asieldieren, getraumatiseerde dieren (voornamelijk honden), ex-verwilderde met het FIV of FeLV virus besmette katten en enige paarden en pony`s.

Men vond het, van gemeentewege, nodig om, hiertoe aangezet door een (1!) zg. omwonende, een "reparatie" uit te voeren aan het, volledig in goede staat verkerend en deugdelijk, hekwerk rondom het terrein van de stichting. Na het sturen van enkele brieven in de voorbije maanden kwam men op 13 februari j.l. met groot materieel. Een en ander zonder te verifiëren of reparatie inderdaad noodzakelijk was. De kosten zouden door de stichting gedragen moeten worden, dus men had niet de moeite genomen offertes op te vragen. Ook werd er geen enkel overleg gepleegd met de beheerders over hoe de werkzaamheden zouden worden uitgevoerd. Er werd als eerste een geul van 500 mtr lengte gegraven net buiten de omheining waardoor het gehele hekwerk los van de grond kwam te staan. Op deze manier werd juist bewerkstelligd hetgeen waarover geklaagd was: Er konden nu dieren ontsnappen. Dit is gebeurd en wel met dodelijke afloop voor de reu Omar.



Voor meer informatie zie: http://www.dierenthuis.nl/nl/nieuwsbrie ... 012_02.pdf



Met dit schrijven wil ik mijn hartgrondige afschuw uitspreken over het gebeurde en benadrukken dat een dergelijke gang van zaken anno 2012 in Nederland niet zou moeten kunnen. Tevens ga ik ervan uit dat ook de huidige Commissaris der Koningin voor Noord-Brabant, de heer Van de Donk, in navolging van mevrouw Maij-Weggen, zijn voorgangster, het belang van deze stichting in ziet. Daarom verzoek ik u hem dit schrijven onder de aandacht te brengen, met de vraag zijn invloed aan te wenden teneinde er voor te zorgen dat de beheerders van de stichting Dierenthuis zich vanaf nu, zonder verdere tegenwerking (zeker wanneer deze zo kostbaar en onnodig is) van de gemeente en een enkeling, kunnen inzetten voor de verhuizing. Dit is in ieders belang.

U dankend voor de genomen en te nemen moeite,



met de meeste hoogachting,
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Gedaan, maar ik had nog niet gezien dat er een 2e deel staat na de voor meer infiormatie zin. Mijn mail houdt op bij de reu Omar.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Femke
Berichten: 3474
Lid geworden op: 25 mei 2009 12:15
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Dordrecht

Bericht door Femke »

Hihi, maar het gaat om de hoeveelheid mails hè.
Groetjes van Femke & Kobus & Leo & Apie & IM Okikoki & IM Knuffie
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Hoe meer hoe liever.
Laat het een enorme hoeveelheid worden.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Z'n mailbox zit nog niet vol want ik heb nog niks terug gehad ;-(
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Mooi zo, blijven sturen dus.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Natascha
Berichten: 12776
Lid geworden op: 26 okt 2009 12:38
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Bericht door Natascha »

Verzonden!
Afbeelding
Groetjes van Natascha,
Lu, Tony en Ice
IM Rakker †04-02-2008 (12 jr), Madonna †09-03-2010 (15 jr), Timmie †20-02-2011 (9 mnd), Bobje †28-06-2011 (1 jr) en Benito †10-02-2012 (16 jr)
Dag mijn lieve schatten, ik mis jullie verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
Wilma
Berichten: 2363
Lid geworden op: 26 jul 2009 18:42
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Kortenhoef

Bericht door Wilma »

21-02-2012
NIEUWSFLITS - NIEUWSFLITS - NIEUWSFLITS

LIEVE MENSEN,
HET IS ZOVER: WE HEBBEN EEN DATUM VOOR HET BEGIN VAN DE AANVANG VAN DE BOUWWERKZAAMHEDEN
...
OP VRIJDAG 2 MAART 2012

GAAT IN ALMERE DE EERSTE PAAL DE GROND IN

Ons nieuwe adres zal zijn:
Groenekade weg 51-53
1332 BV ALMERE


NIEUWSFLITS – NIEUWSFLITS – NIEUWSFLITS
"Poezenmoeder" van Vereniging Dierenasiel Crailo
http://www.dierenasielcrailo.nl
Plaats reactie