Zo triest en onbegrijpelijk

Corine
Insuline: niets
Contacteer:

Zo triest en onbegrijpelijk

Bericht door Corine » 13 jul 2016 21:58

Er zit al langere tijd een gewonde kat in de middenberm op snelweg bij Assen. Momenteel is de kat nog niet gered. Zie onderstaand bericht.

http://www.petities24.com/red_de_a28_kat
patricia31056
Insuline: Lantus

Bericht door patricia31056 » 13 jul 2016 22:01

Ik had het gelezen en werd er helemaal misselijk van.
Marielou
Lantusadvies

Bericht door Marielou » 13 jul 2016 22:05

ik heb de petitie getekend, hoop dat ze nu eindelijk iets gaan doen.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Corine
Insuline: niets
Contacteer:

Bericht door Corine » 13 jul 2016 22:08

Ik heb het ook geplaatst op het forum van Dierenziekenhuis Drachten, mogelijk levert dat wat op.
Roos
Insuline: was Lantus

Bericht door Roos » 13 jul 2016 22:09

Diep triest idd! petitie getekend, jammer dat ik daar niet in de buurt woon , dan had ik er alle moeite voor gedaan hem te helpen!
Tarja - Lantus

Tarja - Caninsulin

freestyle freedom lite
bolle11
Insuline: Caninsulin

Bericht door bolle11 » 13 jul 2016 22:28

Heb net de petitie getekend.
Afbeelding
:love1: Groetjes Christiana :AF1CatGR0156HL
BSS / Voeding en DAGCURVES van Bolle FreeStyle Lite
patricia31056

Bericht door patricia31056 » 14 jul 2016 07:46

Je zou op die plek bijna een heeeeeeeeeeel klein ongevalletje veroorzaken zodat je de kat kunt redden
Mindymama
Contacteer:

Bericht door Mindymama » 14 jul 2016 07:52

Petitie getekend en link gekopieerd en op mijn FB pagina gezet hopelijk wordt de kat snel gered
Mindy - Lantus
Afbeelding

Meter: Freestyle insulinx
Geisha
Insuline: was Caninsulin

Bericht door Geisha » 14 jul 2016 11:33

http://www.dvhn.nl/drenthe/Telefoon-sta ... 88478.html

Tientallen telefoontjes per dag, al meer dan een week lang, krijgt de Dierenambulance in Drenthe. Over een zwarte kat in de middenberm van de A28.

,,Het beestje zit ergens tussen hectometerpaal 179 en 182, vlakbij Assen’’, zegt Marga Kuntz, coördinator van de Dierenambulance Noord en Midden Drenthe. ,,Ik weet niet zo goed meer wat we nog kunnen doen.’’
Want Kuntz en haar collega’s zijn er nog niet in geslaagd om het beest te vangen. ,,We zijn, met hulp van de politie, twee keer in de middenberm geweest. De politie had een van de rijbanen tijdelijk afgesloten. Maar tegen de tijd dat we op de plek waren waar het beest volgens automobilisten zat, was het natuurlijk al lang weer vertrokken.’’

Negen dagen geleden meldde de eerste verontruste weggebruiker zich. ,,Daarna hadden we dertig, veertig bellers per dag. We zijn een paar keer tussen Assen en Tynaarlo de A28 op en neer gereden. Ik ben de enige die het beest vanuit de ambulance heeft gezien. Het gras in de middenberm staat hoog, maar we horen van mensen dat de kat langs de zijkant over het asfalt loopt.’’

Vandaag, vrijdag, bleef het de hele ochtend stil, maar in de middag kwam er toch weer een telefoontje. ,,De kat zou volgens deze laatste beller ook behoorlijk gewond zijn. Maar we kunnen niks doen’’, zegt Kuntz. ,,Een val plaatsen kan niet in de middenberm. Die kan daar niet stabiel staan.’’ Nog een keer weer met hulp van de politie naar de middenberm gaan haalt volgens Kuntz weinig uit.

,,Op het moment dat wij besluiten om te assisteren, staat de verkeersveiligheid altijd voorop’’, zegt politiewoordvoerder Pyter de Roos. ,,Buiten spitstijden kunnen we het verkeer even in een pauze-stand zetten. Want een loslopende kat kan ook een ongeval veroorzaken.’’

Rijkswaterstaat laat weten niet in actie te komen voor een levende kat in de middenberm. ,,Vermoedelijk is het een boerderijkat. Die kan zijn eigen weg vinden. Daar zetten we geen weg voor af’’, zegt een woordvoerder.

Kuntz hoopt dat mensen die over de A28 rijden nu in ieder geval weten dat de kat de aandacht heeft van de Dierenambulance.
Geisha - Caninsulin Geisha geboortedatum 9 juni 2001. Uit het asiel gehaald 5 april 2013.
Mindymama
Contacteer:

Bericht door Mindymama » 14 jul 2016 14:35

Op dit moment wordt er op de A28 gezocht naar gewonde kat!
Mindy - Lantus
Afbeelding

Meter: Freestyle insulinx
Plaats reactie