Maestro als suikerbeessie....

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anke
Berichten: 3352
Lid geworden op: 27 mei 2009 13:39
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Ede
Contacteer:

Maestro als suikerbeessie....

Bericht door Anke »

Augustus 2007 begon onze Maestro, van toen ruim 10 jaar, slecht te eten en daardoor flink af te vallen……….Uiteraard snel naar de DA om te kijken wat er met hem aan de hand zou kunnen zijn en na uitgebreid bloedonderzoek kregen we de onthutsende boodschap dat het zeer waarschijnlijk Diabetes zou zijn..om het helemaal zeker te kunnen zeggen wilde de DA nog een Fructosaminetest laten doen en 2 dagen later bleek overduidelijk dat Maestro echt Diabetes had…..’s avonds op prikles gegaan en de volgende dag begonnen met 2 eh Caninsulin…..omdat hij slecht bleef eten en drinken kreeg hij om de dag water met een spuit in z’n lijfje toegediend bij de DA…inmiddels was ik gelukkig gaan zoeken op internet en kwam bij het SKF terecht waar ik geattendeerd werd op Hills AD om te kunnen dwang/spuitvoeren………dat bleek bij de DA te verkrijgen te zijn en vanaf het begin ging dat prima en hoefde ik niet meer bang te zijn dat hij te weinig binnenkreeg èn begon hij heel langzaam weer aan te komen…Bij Maestro bleek de Diabetes te zijn ontstaan door stress omdat wij hem en Boy tijdens onze vakantie in een pension hadden gedaan, waardoor hij bang geworden was dat wij hem weer kwijtwilden…..Hij had nl voordat hij bij ons kwam al 6 eerdere huisjes/verblijven van binnen gezien, oa omdat hij zijn kostje als Burmese dekkater had verdiend….Hier kwamen we achter toen ik ten einde raad een dierencommunicator met Maestro gevraagd had te laten “praten”. Nadat we hem elke keer vertelden dat hij voor altijd bij ons mocht blijven, scheen hij daar ook van overtuigd te raken. Met z’n bss was het elke keer maar afwachten hoe die zou zijn omdat hij niet zelf te meten was door stress en slecht bloed uit z’n oortje of zooltje te kunnen halen…..de DA deed dat met een naald uit een ader en ook dat lukte vaak amper…..Maestro ging op 15 oktober 2007 in remissie, dwz hij had geen insuline meer nodig….Dit heeft tot 18 november 2008, dus ruim een jaar geduurd, helaas begon hij toen weer met slecht eten en drinken, deze keer was een slecht gebitje de oorzaak. Na een gebitssanering hoopte ik dat hij al snel geen insuline meer nodig zou hebben maar dat is helaas niet zo, is inmiddels gebleken. Maestro is dit keer moeilijk in te stellen, vandaar dat ik bijna elke week bij de DA z’n bss laat bepalen omdat ik dat zelf niet kan door slechte fijne motoriek van m’n handen plus dat Maestro nog steeds moeilijk bloed geeft, net als vorige keer..Gelukkig vindt Maestro z’n nieuwe lijfarts plus assistentes erg lief en hij vindt het prima om in z’n reismandje in de auto te rijden, mits ik er maar bij ben ;-) daar schijnt hij 1 van de weinige katjes in te zijn en dat wekt alom bewondering èn verwondering op….
Maestro blijft gelukkig altijd een lief, speels en aanhankelijk katje en ik hoop, dat dat nog heel lang mag duren.
One must love a cat on it's own terms
Afbeelding
Brett, Igor en IM *Maestro en *Boy
voor altijd in mijn hart en mijn gedachten...
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Maestro als suikerbeessie ....

Bericht door Marielou »

Ik weet nog heel goed dat je advies kreeg van de dierenprater, zullen we maar zeggen, en dat het daarna zoveel beter ging met maestro.
En zo prachtig dat hij het enig vindt om naar de da te gaan.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Leuk hoor Anke dan kunnen mensen ook eens lezen dat overal wel een mouw aan te passen is, knuf
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Anke
Berichten: 3352
Lid geworden op: 27 mei 2009 13:39
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Ede
Contacteer:

Bericht door Anke »

Precies Neeltje!!!!Ik ben vast niet de enige die zoiets heeft, zonder in details te treden......knuf terug!!!!
One must love a cat on it's own terms
Afbeelding
Brett, Igor en IM *Maestro en *Boy
voor altijd in mijn hart en mijn gedachten...
Gebruikersavatar
Claudia
Berichten: 2875
Lid geworden op: 04 jun 2009 11:21
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Utrecht

Bericht door Claudia »

Maestro is een gek Burretje, mooi verhaal.
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 15143
Lid geworden op: 13 mar 2009 11:57
Insuline: Niets
Woonplaats: Klazienaveen

Bericht door Diana »

Heel mooi verhaal Anke :kittyhug1:
Grtz Diana, Tijger †, Buttons †, Bandit,Skye en Saartje.
Tijger had sinds 26 augustus 2005 diabetes en kreeg vanaf 1 maart 2006 Lantus.Sinds 24 oktober 2009 was Tijger in remissie.

In memoriam Tijger *10-05-1994 - † 09-01-2012 Je wordt zo gemist,maar nooit vergeten..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sandeman
Berichten: 6059
Lid geworden op: 26 okt 2009 18:11
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Zandvoort
Contacteer:

Bericht door Sandeman »

Bijzonder verhaal over jouw Maestro. Blij te lezen dat Keesje niet de enigste is die moelijk bloed geeft. :enjoy:
Plaats reactie