Suikerpoes Keesje

Gebruikersavatar
Sandeman
Berichten: 6059
Lid geworden op: 26 okt 2009 18:11
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Zandvoort
Contacteer:

Suikerpoes Keesje

Bericht door Sandeman »

Bijna 7 jaar geleden kwam ik in Zandvoort wonen. Mijn eerste eigen huisje.
Ik was helemaal in de wolken, maar miste een huisdier. Had hiervoor een aantal jaar samen gewoond met iemand die geen kat wilde :catsad: . We hadden wel een hond.
Dus nu besloot ik om op zoek te gaan naar mijn droomkat. En mijn droomkat was een rode kater en ik zou hem Pimmetje noemen. :red jumping cat
Afijn, op een goede dag ging ik met goeie vriendin naar het asiel. En ahhhhhhhhh, wat een leuke poezen en katten zag ik daar. Wilde ze allemaal wel. Maar goed, ik ging voor een rode kater. En ja hoor, dat zat ie dan....
Ik ging naast hem zitten en hem lekker aaien. Wat een leukerd. Tijdens deze aaipartij kwam er steeds een dikke cyperse poes om me heen draaien. Ze had een vreselijk lief en toch ondeugend snuitje. Ik gaf haar ook een paar aaien en draaide me weer om naar de rode kater.....en...PATS....kreeg meteen een klap van de cyperse dame. Ik draaide me naar haar toe en ze ging uitgebreid koppies geven en ja hoor........ik was smoorverliefd op deze grillige dame.
Deze gaat mee naar huis zei ik meteen. Vriendin nog..je komt voor een rode kater, weet je het zeker. Ja ik weet het zeker.

Met 4 man moesten ze haar in het reismandje duwen, zoo wild Er werd me gezegd dat ze al lang in het asiel zat,want ze kan niet met kinderen en andere dieren. De eigenaar van het asiel was blij dat ze een eigen huisje kreeg.
De eerste 3 weken heb ik wel eens gedacht..HELP..ik breng haar terug. Kapotte lippen, krassen in me gezicht, beten in me benen..DRAMA
Maar goed, langzaam won ik haar vertrouwen en nu is ze echt mijn allerliefste poezekind. In het asiel zeiden..nooit aan haar buik komen, en nu... soms gaat ze op haar rug liggen zodat ik lekker haar buikje kan kroelen. :enjoy:

Sinds een paar weken weet ik dat Keesje suikerziekte heeft. Ze dronk echt belachelijk veel en vond overal plas,vooral naast de bak.
Ze moest ook op dieet en kreeg WD voer van Hills. En ik begon met insuline. Nooit gedacht dat ik een spuitje bij haar zou kunnen zetten. Maar dat ging prima.Omdat ze van de WD bijna niks at, maar 10 gram per dag en paar x bijna hypo ging ben ik nu overgestapt op RC diabetec.
Dit vindt ze heerlijk en ze wil zelfs soms weer spelen. En ze is echt een luie poes
Het thuis testen gaat soms wel en soms niet. Ze geeft moelijk bloed en wil niet stil liggen en gaat soms erg grommen.
Maar elke x dat het wel lukt ben ik erg trots op haar en op mezelf
:kittyhug: Sandy en Keesje
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Wat een mooi verhaal over jouw aanhoudende dametje. Dat zijn altijd de bijzondere; de katten die jou uitkiezen.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Sandeman
Berichten: 6059
Lid geworden op: 26 okt 2009 18:11
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Zandvoort
Contacteer:

Bericht door Sandeman »

Dank je. Ja het voelde meteen goed. Ware liefde :kittyhug:
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Wat een lief verhaal ik zie het helemaal voor me :enjoy:
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Sandeman
Berichten: 6059
Lid geworden op: 26 okt 2009 18:11
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Zandvoort
Contacteer:

Bericht door Sandeman »

Dank je. Ja het is me d'r eentje hoor. Mijn zusje is gewoon bang voor haar, haha. Als die wel eens eten gaf als ik met vakantie was, dan liep ze naar binnen en daar zat Keesje al naar haar te blazen. Ze gaf dan snel eten en peerde hem. Ik zeg weleens, ze voelt jouw angst hoor. :catjump:
Gebruikersavatar
Takkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jun 2009 12:01
Insuline: was ProZinc

Bericht door Takkie »

Wat een geweldige ontmoeting!!! En wat dapper dat je je gevoel hebt gevolgd! Dat kan niet anders dan goed uitpakken zou je zeggen he! En ik moet zeggen, die tijgers vind ook heel erg lief hoor, Takkie is er ook een! En inderdaad ook een fel beestje bij anderen (kunnen ze in t kattenhotel beamen... heeft ie van de zomer de boel op zijn kop gezet...)
Lang leve Keesje!
Joyce
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Je mag inderdaad trots zijn op haar, maar ook op jezelf. Jullie zijn een team.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Natascha
Berichten: 12776
Lid geworden op: 26 okt 2009 12:38
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Bericht door Natascha »

Keesje wist meteen toen ze je zag "zij word mijn personeel" :smiling cat:

Fijn dat de band tussen jullie zo goed is geworden.
Afbeelding
Groetjes van Natascha,
Lu, Tony en Ice
IM Rakker †04-02-2008 (12 jr), Madonna †09-03-2010 (15 jr), Timmie †20-02-2011 (9 mnd), Bobje †28-06-2011 (1 jr) en Benito †10-02-2012 (16 jr)
Dag mijn lieve schatten, ik mis jullie verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
Sandeman
Berichten: 6059
Lid geworden op: 26 okt 2009 18:11
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Zandvoort
Contacteer:

Bericht door Sandeman »

Dank voor de lieve reacties. Ook namens mijn suikerpoesje :enjoy: :kittyhug1:
Gebruikersavatar
Mirjam
Berichten: 3787
Lid geworden op: 14 mar 2009 11:44
Insuline: Niets
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Mirjam »

Ohhhhh wat een mooie lovestory!
gr. Mirjam

Afbeelding
Plaats reactie