Krinkeltje de suikerspinner

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerrie
Berichten: 968
Lid geworden op: 25 mei 2009 17:56
Insuline: Niets
Woonplaats: Tilburg

Krinkeltje de suikerspinner

Bericht door Gerrie »

Het is op de kop af 1 jaar geleden dat bij Krinkel diabetes werd geconstateerd. Het begon toen ik ontdekte dat hij steeds magerder werd ondanks dat hij de oren van m'n hoofd at! Hij moest ook veel plassen, maar daar dronk hij ook naar, ik moest dikwijls 2 keer per dag het watercontainertje bijvullen. Hij ging ook wel eens naast zijn bak zitten of ergens anders in huis. Ik vond dat het tijd werd voor een bezoekje aan de DA. Ik had het verhaal verteld en hij nam bloed af bij Krinkel, en ja hoor, diabetes! Mijn wereld stortte in! Krinkel was pas 7 jaar oud, dit gaat niet goed komen dacht ik. Ik moest dus caninsulin gaan spuiten 2 x per dag. Ik werk onregelmatig, hoe moet ik dit gaan doen? Allerlei problemen kwamen op me af. Gelukkig was mijn dochter bereid om te leren spuiten en testen. Dus aan de slag, eerst op het internet gaan speuren over kattten met diabetes en al gauw kwam ik op deze site terecht. Ik had me aangemeld en was meteen van harte welkom. Na heel wat tips over welke spuitjes ik moest gaan gebruiken en waar ik het gratis glucosemetertje kon krijgen, kreeg ik te horen wat ik wilde horen! Krinkel kan er oud mee worden! Yes! Gelukkig maar! De caninsuline sloeg niet aan, en Krinkel was gewoon een schommelkont. Ik kreeg het advies van het Lantusteam om over te stappen naar Lantus. Ik wilde wel maar hoe kreeg ik mijn DA zover dat hij een recept uit wilde schrijven? Ik had gebeld en hij wou niet meewerken! Ik was boos maar ik hield vol. Ik had het protocol van Lantus uitgeprint en dit aan hem gegeven met de mededeling om de moeite te nemen om het eens door te lezen. Hij beloofde om het te doen. De dag daarna kreeg ik telefoon om een recept op te komen halen. Ik was dol gelukkig en kon de goede man wel zoenen! Ik kreeg een heleboel advies hier op het forum en al gauw zat Krinkel aan de Lantus. Vanaf die dag zag ik een ander Krinkeltje, zo lief, en gezellig, hij speelt zelfs met zijn speeltjes! Ik maak me nu nergens meer druk over, geen angst voor hypo's. Ik ben echt blij dat ik dit forum gevonden heb. En Krinkeltje al helemaal! En daar doen we het toch voor?
Laatst gewijzigd door Gerrie op 11 jan 2010 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kwam, ik spon, ik overwon! Groetjes Krinkel en Gerrie.

Waardes Krinkel
Gebruikersavatar
Brigitte
Berichten: 10957
Lid geworden op: 13 mar 2009 07:05
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Brigitte »

:blackjumpingcat: :jumping cat: :red jumping cat
Heerlijk altijd, om te lezen hoe ze opknappen.
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Mooi verhaal Gerrie :kittyhug:
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Alweer een jaar. Wat een geluk dat hij zo is opgeknapt.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Krinkel en jij zijn een mooi voorbeeld van hoe het goed kan komen met een diabeteskat.
De eerste schrik is groot en dan blijkt dat het uiteindelijk toch allemaal op zijn "katten"pootjes terecht komt.
Knuf voor Krinkel.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
MiK
Berichten: 8366
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:55
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Den Haag

Bericht door MiK »

Ja, daar doen we het voor. Fijn dat Krinkeltje weer zijn eigen zelf is. :56863546:
Tjieta ⭐️ 15-6-1992 - 20-4-2013

Tjarlie ⭐️ 1-4-2011 - 4-12-2018

Tjuna ⭐️ 5-6-2017 - 3-12-2018

Tjilla 26-2-2018

Tjessi 26-6-2018

Tjaiia 26-2-2019

https://www.facebook.com/DeTjtjes
Plaats reactie