Bolle's Suikerwereld van Baby tot Nu

Gebruikersavatar
bolle11
Berichten: 36803
Lid geworden op: 30 jan 2011 22:50
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Heerhugowaard
Contacteer:

Bolle's Suikerwereld van Baby tot Nu

Bericht door bolle11 »

Afbeelding

Ik ben bolle een poes van bijna 12 jaar oud, ben geboren op 23-03-1999.
Ik woonde toen bij een collega van mijn baasje. Mijn baasje kwam een keer bij haar collega op visite en zagen mij daar lopen.
IK kwam naar haar toe om aandacht te vragen en dat lukte mij aardig.
Mijn baasje pakte mij op en vroeg toen aan die collega wat er aan de hand was met mij omdat ik het zo benauwd had en heel moeilijk kon ademen.
De collega zei toen dat ik verkouden was geworden en verder was er niets aan de hand met mij.
Maar mijn baasje wilde dat niet geloven en vroeg aan haar collega of ze mij mocht mee nemen naar haar huis, daar was ik heel blij mee, ik was toen tussen de 0 en 3 maanden oud.

Toen ik bij mijn baasje thuis kwam was daar nog een mooie kat en die heette snoeber. Ze zette mij op de grond maar dat wilde ik niet.
Ik wilde zo graag op schoot blijven zitten omdat ik niet zo lekker in me vel zat.
Toen pakte mijn baasje mij weer op en mocht ik lekker in haar nek liggen maar kreeg het steeds benauwder. Mijn baasje vertrouwde dat niet en ging toen de dierenarts bellen of we even langs mochten komen en de dierenarts vond het goed dat we kwamen om mij na te laten kijken.

Toen de dierenarts mij had nagekeken zij hij tegen mijn baasje dat ik heel ziek was en dat ik niet bij haar kon blijven omdat ik niesziekte had en dat kon kwaad voor mijn maatje snoeber en de dierenarts kon mij ook niet opvangen omdat hij geen plek voor mij had. En zei tegen mijn baasje 'Ga naar huis en bel de dierenambulance op of ze mij kunnen op halen en naar het dierenasiel kunnen brengen' omdat ze daar wel plek hadden en mij konden behandelen voor niesziekte.

Toen ze thuis kwam ging ze bellen en kwamen ze mij ophalen.
Mijn baasje vond dat niet leuk maar het moest wel anders had ik het niet overleeft. Na drie weken werd mijn baasje gebeld dat ik helemaal beter was en dat ze me mocht ophalen. Mijn baasje kwam gelijk en daar was ik heel blij mee en hoefde ik niet meer terug naar haar collega omdat ik meteen bij haar bleef wonen met haar andere kat snoeber. In 2005 is mijn maatje snoeber helaas overleden ( zie elders het gedicht onder DE REGENBOOG) ik mis hem heel erg maar ben nu gewend om alleen te zijn.

In 2006 moest mijn baasje weer veel met mij naar de dierenarts omdat ik last had van een blaasontsteking die maar niet over wilde gaan.
Na een paar behandelingen met medicijnen en speciaal voer ging het weer goed met mij en was de blaasonteking weer weg.
Ik moest wel van de dierenarts op dieet want ik was te zwaar en moest afvallen, was gek op lekkernijen behalve kattensnoepjes maar verder mmmmm jammie jammie. Ik was bijna 8 kilo zwaar en dat was niet goed voor mijn gezondheid. Dus mijn baasje zette mij op dieet maar afvallen dat ging niet zo.

Maar van de zomer 2010 begon ik toch ineens af te vallen.
Ik raakte toch zo'n 4 kilo kwijt en dat vertrouwde mijn baasje niet omdat het zo snel ging. Ik ging bedelen en at dingen die ik eerst nooit luste zoals: vleeswaren, brood, krentenbrood, likte schaaltjes uit met vla, joghurt, karnemelk terwijl ik kattenmelk nooit luste.
Ook vond ik chocolademouse en hagelslag lekker, maar mijn baasje hoorde pas dat dat niet goed voor mij bleek te zijn omdat dat voor mij gif was.

Baasje ging toen maar op 26-01-2011 met mij naar de dierenarts en die keken mij helemaal na en vertelde tegen mijn baasje dat ik ernstige suikerziekte had.
Daar schrok mijn baasje zich een hoedje van..... De da nam wat bloed en urine af om het op te sturen om te kijken hoe hoog mijn suikergehalte was en of mijn nieren, lever en schildklier niet waren aangetast.
En twee dagen later kreeg mijn baasje een telefoontje van de da dat 't met de lever, schildklier en mijn nieren redelijk goed waren.
Alleen het kalium en calcium gehalte was wat aan de hoge kant maar die zou wel eens omlaag kunnen gaan door de insuline.
Ik had een veel te hoog bloedsuiker gehalte met een bsswaarde van 32,8 mmol. Baasje moet mij nu twee keer per dag 2 IE Insuline (Caninsulin) spuiten en mag 75 gram voer per dag hebben. Dat werd uiteindelijk Royal Canin Diabetic.

UPDATE: Op Zondag 6 februari 2011 heeft mijn baasje de eerste bss waarde gemeten en dat hebben ze gedaan 4,5 uur na de eerste insulinespuit (om 8:00 uur incl. mijn eerste maaltijd) en eerst was er een beetje twijfel want de bss waarde was verbazingwekkend laag, namelijk 5.9 mmol terwijl ik was begonnen op 26-01-2011met 32.8 mmol. Mijn baasjes hebben dat op het forum gezet en Neeltje zei dat 5,9 perfect is....... Ik en mijn baasjes sprongen een gat in de lucht..... WORDT VERVOLGD


:roze poes: Regelmatig zullen mijn baasjes jullie op de hoogte houden hoe het met mij gaat.
:AF1CatGR0156HL
Laatst gewijzigd door bolle11 op 06 feb 2011 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
:love1: Groetjes Christiana
BSS / Voeding en DAGCURVES van Bolle FreeStyle Lite
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Nou nou, Bolle , wat een verhaal!Gelukkig ben je goed terechtgekomen.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Natascha
Berichten: 12776
Lid geworden op: 26 okt 2009 12:38
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Bericht door Natascha »

Bolle heeft maar mooi geluk gehad met haar nieuwe baasjes.
Afbeelding
Groetjes van Natascha,
Lu, Tony en Ice
IM Rakker †04-02-2008 (12 jr), Madonna †09-03-2010 (15 jr), Timmie †20-02-2011 (9 mnd), Bobje †28-06-2011 (1 jr) en Benito †10-02-2012 (16 jr)
Dag mijn lieve schatten, ik mis jullie verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
Eragon
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:28
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Vlaams Brabant

Bericht door Eragon »

Heel fijn dat je Bolle erdoor gesleurd heb met geduld en toewijding. Hopelijk blijft het de goede kant uitgaan
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Wat heerlijk dat Bolle bij jou terechtkwam. Anders was het vast niet zo goed afgelopen allemaal.
Als de suikerziekte eenmaal onder controle is, de eerste berichten zijn al heel positief, komt het weer helemaal goed met Bolle.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Meeko
Berichten: 3629
Lid geworden op: 12 nov 2014 19:50
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Nuland

Bericht door Meeko »

Ach, wat goed dat Bolle bij jou is terecht gekomen....wat lief om te lezen!
Meeko - Caninsulin

Lieve Meeko, we missen je heel erg :hartje1:
We hebben je laten gaan op 12-10-2015, dat is de moeilijkste keuze ooit in ons leven geweest, het voelt als gisteren, het is leeg in huis.....
miisje
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 mei 2016 12:25
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Borne

Bericht door miisje »

Wat een mooi en herkenbaar verhaal! Bedankt voor het delen van jou verhaal
Simba - Lantus

Alles komt altijd goed, je weet niet wanneer of hoe. Maar het komt goed :d uimomhoog:
Gebruikersavatar
Mindymama
Berichten: 11902
Lid geworden op: 09 mar 2016 21:11
Locatie: Dordrecht
Insuline: Niets
Woonplaats: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Mindymama »

:hartje1: :AF1CatAlove006: Wat fijn dat Bolle jou gevonden heeft, mooie story
Mindy Lantus
Afbeelding
Freestyle insulinx

Mork 1-5-2002
🌈 Doopey 2001 💫Dribbel 2014💫Mika2015💫Max2017💫 Mindy 2020 forever💖
Fientje 24-11-2015 Yoshi 8-5-2017 Belle 4-6-2017
Gebruikersavatar
yoyo
Berichten: 753
Lid geworden op: 02 dec 2018 15:23
Insuline: Lantus
Woonplaats: Tilburg

Re: Bolle's Suikerwereld van Baby tot Nu

Bericht door yoyo »

Wat een verhaal, en wat een geluk dat Bolle bij jou terecht is gekomen.

Liefde op het eerste gezicht van beide kanten :hartje1:
Gebruikersavatar
Moppie
Adviseur
Berichten: 71632
Lid geworden op: 29 mei 2016 17:01
Insuline: Lantus
Woonplaats: Almere

Re: Bolle's Suikerwereld van Baby tot Nu

Bericht door Moppie »

Mooie lovestory :love:
Moppie en Vera - Lantus
Geschat geboorte jaar 2008
FreeStyle lite
Plaats reactie