Joepie en Janneke

Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 685
Lid geworden op: 07 okt 2009 16:02
Insuline: was ProZinc
Contacteer:

Joepie en Janneke

Bericht door Janneke »

In 2006, hij was toen 12, ging het slecht met Joepie. Hij dronk steeds meer, raakte om de haverklap verstopt en had steeds weer een blaasontsteking. Hij had wel blaas- en nierproblemen maar dit was duidelijk een ander verhaal.
De dierenarts wist er geen raad mee. Tot Joepie in oktober 2006 echt sloten water dronk en zo verstopt zat dat het een spoed werd en de dierenarts ging testen op onder andere suiker.

Ik weet nog dat ik ontzettend schrok toen de dierenarts vertelde van de suiker en in eerste instantie allemaal beren op de weg zag. Een kat spuiten? Oeh wat nu? De beginperiode was dan ook niet makkelijk, voor mij en voor Joepie ook niet. Doordat ik de verkeerde dosering spoot (dierenarts had geen verstand van het instellen bij suikerziekte) ging het het eerste jaar alleen maar slechter en de blaasontstekingen bleven. Zijn suikerwaardes stuiterden alle kanten op en stabiel werd Joepie niet.

Maar we zijn blijven knokken!! Op een gegeven moment waren we gewend aan de prikken (fijn om te weten: een kat voelt er niks van) en zelfs het oorprikken om te kijken naar de waardes was geen hele onderneming meer. Zijn waardes werden hele periodes stabiel.

Inmiddels maak ik om 8:30 een bakje eten klaar en spuit ik hem, voor het tweede maaltje zet ik een bakje neer dat op een bepaalde tijd open gaat. Om 18:00 derde maaltje en weer een bakje dat automatisch open gaat.
Andere medicijnen gaan door zijn eten, dat is wel makkelijk.

Joepie is nu 16,5 (!!) ondanks al zijn gezondheidsproblemen. Door inzet en doorzetten heeft hij nog een aantal hele mooie jaren extra gekregen!! Het is ook geen kat die snel opgeeft, heeft een grote wil om te leven.
Doordat zijn hartje nu ook problemen geeft zijn we de laatste fase van zijn leven in gegaan. Maar hij geniet nog steeds en dat is het belangrijkste!!

Daarom geef ik hem ook regelmatig lekker een bakje Sheba met zalm, het gaat om de kwaliteit van leven ten slotte!! Als wij op dieet zijn willen we ook wel eens wat lekkers :static:
Gebruikersavatar
MiK
Berichten: 8366
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:55
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Den Haag

Bericht door MiK »

Ik vind Joepie zo'n leuke naam! En inderdaad: kwaliteit van leven is heel belangrijk. Verwennen (soms) moet.

:kittyhug:
Tjieta ⭐️ 15-6-1992 - 20-4-2013

Tjarlie ⭐️ 1-4-2011 - 4-12-2018

Tjuna ⭐️ 5-6-2017 - 3-12-2018

Tjilla 26-2-2018

Tjessi 26-6-2018

Tjaiia 26-2-2019

https://www.facebook.com/DeTjtjes
Gebruikersavatar
Tilly
Berichten: 23548
Lid geworden op: 26 mei 2009 20:04
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Deurne-België

Bericht door Tilly »

Omdat Joepie en jij knokkers en doorzetters zijn kan Joepie nog echt van zijn kattenleventje genieten, en misschien nog heel lang, alleen rustig aan.
Afbeelding
Tilly en
Nouga IM 30/09/2010 18:45,Spekske IM 31/10/2012 15:30, Straterke, Gaaini IM 18/12/2021 12:00

bss van Spekske
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Joepie is een kanjer en ik vind ook dat je hem zoveel moet verwennen, hopelijk kan hij toch nog een tijdje lekker genieten en bij je blijven.
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Molly
Berichten: 5003
Lid geworden op: 27 jun 2009 16:31
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Belgie..Heist o/d Berg

Bericht door Molly »

Joepie is echt een sterke kat...en je hebt groot gelijk dat je hem af en toe verwend...moet kunnen en zeker op zijn leeftijd..geniet nog maar lekker een paar jaartjes van elkaar..
Afbeelding
Groetjes Nancy. Seppe , Rikske en Wannes
Molly,mijn allerliefste suikerspinnertje...ik zal je zo missen..(Maart 1992-I.M. 14-2-2011)
Minou...dag lieve schat...ik mis je(Maart 1992-I.M.2-1-2011)

Turbo..lieve jongen, het ga je goed 2-2-2001IM 13-08-2014
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Joepie en jij zijn allebei kanjers.
Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar zullen mogen genieten.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Geniet maar fijn van elkaar.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 685
Lid geworden op: 07 okt 2009 16:02
Insuline: was ProZinc
Contacteer:

Bericht door Janneke »

dank jullie wel voor de lieve reacties....

Een paar jaar zal zeker niet gaan gebeuren, ik denk zelfs niet eens een paar dagen... Hij eet zijn Sheba niet meer, dat is een teken dat het helemaal mis is.
Hij is zo ontzettend benauwd, hij kan een paar meter lopen en ploft dan neer. Ik kan 'm misschien wel weer op lappen maar ja waar is de grens hè? Die hebben we al steeds verlegd, steeds weer wat meer medicijnen.

Daardoor heeft hij wel een paar hele mooie jaren extra gehad maar ik denk dat het nu tijd is om hem naar de regenboogbrug te laten gaan.
Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 917
Lid geworden op: 26 mei 2011 17:35
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Bert »

Lieve Janneke,
Hier is Loes van Bertus.
Ik heb ook dieren moeten laten inslapen. Wij hebben Toby, Bogie en Zima in moeten laten slapen. Ons troost het altijd enorm om hem/haar goed te behandelen met afscheid nemen bij de crematie en erbij te denken dat wij goed, c.q. zo goed mogelijk hebben verzorgd.
Wij hebben ook de limiet dat het onderhavige dier nog plezier in zijn/haar leven heeft.
Ja, het wordt een bittere hobbel die je over moet; Bertus en ik zullen voor jou en je dier op ons altaar bij Onze Jezusje een lichtje branden. Wij voelen ons betrokken bij je.
Veel sterkte hoor.
Loes van Bertus. :AF1CatA2colors:
Gebruikersavatar
TamaraH
Adviseur
Berichten: 125565
Lid geworden op: 28 apr 2011 19:49
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Drunen

Bericht door TamaraH »

succes en sterkte met deze mogelijk moeilijke beslissing!
Huidige pluizenbollen: Eefje 1-2-2013 Nicolas 28-12-2013
ILM Poemba 26-10-2008/7-11-2009 Berlioz 1-6-1996/16-7-2012 Minous 1-6-1996/10-4-2013 Meggie 10-1-2013/4-10-2013 Daan 10-1-2013/4-3-2020 Voor altijd in ons hart

Berlioz S(c)heetje
Plaats reactie