Een dag uit het leven van een suikerkatje!

Gebruikersavatar
Meeko
Berichten: 3629
Lid geworden op: 12 nov 2014 19:50
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Nuland

Een dag uit het leven van een suikerkatje!

Bericht door Meeko »

Een dag uit het leven van een suikerkatje,


Al vroeg gaat de wekker van mijn personeel, maar ik heb al veel eerder staan miauwen...
Tss....ik dacht dat dat hard genoeg was, maar dat negeren ze gewoon hoor, doen ze vast expres.
Dan komen ze eindelijk beneden, krijg ik niet eens meteen eten. Nee....als meneer en mevrouw moeten werken dan menen ze ook nog dat ze met een naaldje in mijn oor moeten prikken (ze noemen dat dan bloedprikken of zo).
Erger nog, als ik koude oren heb, dan gaan ze eerst nog aan mijn oor zitten friemelen tot het warmer wordt, hopeloos.
Dan prikken ze erin, dan doen ze iets met een staafje en een watje, maar he.....daarna krijg ik een lekker snoepje, dus ik vind het allemaal wel best ook.
En als dan mijn bloedsuikerspiegel (ja, zo noemen ze dat, geloof ik) wat lager is, lopen die twee te juichen.

Dan krijg ik eindelijk mijn eten, werd tijd ook. En nee, ik eet mijn bordje nooit leeg, ik heb vast een kleine maag of zo. Hoor ik ze weer praten of ze dan niet minder insuline moeten gaan spuiten of toch maar gewone hoeveelheid, omdat ik dan weer te weinig heb gegeten, jeetje.....waar maak je je druk om zeg.
Dan een kwartiertje later, als ik eindelijk lekker lig, komen ze met zo'n scherp spuitding aanzetten, daar mag ik dan aan ruiken en dan ga ik ook maar meteen goed voor ze liggen, anders duurt het allemaal zo lang he.
Dan trekken ze aan mijn vel, prikken dat spuitding erin, masseren daarna lekker op dat plekje en daarna kan ik eindelijk weer verder met mijn schoonheidsslaapje.

Als die twee zijn werken, dan heb ik de hele dag het rijk alleen en zie ik ze pas 's avonds weer.
Lekker rustig, maar als het vrouwtje wel thuis is dan gaat ze me een paar uur daarna weer een paar keer prikken in mijn oor, altijd als ik heel diep in slaap ben, ze kent d'r momenten. Meestal is ze dan wel weer erg blij als ze een mooie waarde zit, maar ik hou het wel altijd spannend hoor, altijd hetzelfde is zooo saai.
Zolang ze me een snoepje geeft daarna, laat ik d'r maar doen, maar anders.
Soms, als ik hele warme oren heb, en ze prikken erin en ik gooi mijn koppie dan rond dan zitten er ineens overal rode vlekken op, wat zou dat dan toch kunnen zijn. Dat is toch niet van mij?

En als de waarde van de bloedsuikerspiegel (zo noemen die twee dat dan he) weer te hoog is, gaat het vrouwtje allemaal bedenken waar het aan kan liggen, joh....ik zorg morgen wel weer voor een lagere waarde, tsss.....

En 's avonds begint dat hele gebeuren met dat spuitding weer opnieuw, het is om moe van te worden, maar goed....ik laat het allemaal maar gebeuren. Want stiekum voel ik me wel erg goed nu en mijn vacht is een stuk mooier, ik loop helemaal te shinen hier. Ik voel me dan ook echt nog geen 16 hoor!
Ik wil ook wel weer eens naar buiten om te wandelen, maar wel het liefste met het vrouwtje, niet alleen, dat vind ik veel te spannend......

Oh ja, en 's nachts komen ze ook altijd weer om met dat scherpe ding in mijn oren te prikken en heeeel soms, als ik (of mijn alvleesklier of zoiets) echt heel hard mijn best heb gedaan om eens wat lager te gaan zitten met die bloedsuikerspiegel, dan is er paniek in de tent.
Ik voel me dan ook een beetje raar en val dan bijna om, maar ik krijg dan al snel heel lekkere brokjes (met veel koolhydraten zegt het vrouwtje dan) en die eet ik allemaal op en dan gaan die twee weer vaker met dat scherpe ding in mijn oor (bloedprikken zeggen ze dan) tot de waardes weer hoger zijn en al snel voel ik me dan wel beter.

Maar mijn personeel blijft dan nog uren wakker om ervoor te zorgen dat ik me ook zeker goed blijf voelen, omdat ik dan nog kan gaan zakken met die bloedsuikerspiegel zeggen ze dan he, die twee wil je dan 's morgens echt niet zien hoor, die zien er dan uit, maar ze zijn wel heel lief voor mij en ik ben elke dag weer helemaal blij als ik ze zie en zij ook als ze mij zien.....denk ik.....

Zo, ik ga maar weer eens slapen!


Getekend Meeko.....


(Deze tekst heb ik 25 juni 2015 op mijn facebookpagina geplaatst, dus sommige van jullie zullen het al gelezen hebben, ik vond het zelf erg leuk en wilde het nu met jullie delen :kittyhug :)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Meeko op 16 jan 2016 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Meeko - Caninsulin

Lieve Meeko, we missen je heel erg :hartje1:
We hebben je laten gaan op 12-10-2015, dat is de moeilijkste keuze ooit in ons leven geweest, het voelt als gisteren, het is leeg in huis.....
Gebruikersavatar
Gerda
Adviseur
Berichten: 83636
Lid geworden op: 16 feb 2015 19:51
Insuline: Lantus

Bericht door Gerda »

Prachtig geschreven! :kittyhug:
sheet van Maurice

Voor altijd in mijn hart : Kiara 31/8/2004 - 11/8/2015 ; Luna begin juli 2003 - 2/11/2019 ; Fluffy 2004 - 10/11/2020; Lucky begin juli 2003 - 5/4/2022
Gebruikersavatar
WilmaJules
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 okt 2015 22:06
Insuline: Caninsulin
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Bericht door WilmaJules »

Leuk geschreven en zo herkenbaar!
Gebruikersavatar
bolle11
Berichten: 36803
Lid geworden op: 30 jan 2011 22:50
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door bolle11 »

Mooi geschreven!
Afbeelding
:love1: Groetjes Christiana
BSS / Voeding en DAGCURVES van Bolle FreeStyle Lite
Gebruikersavatar
TamaraH
Adviseur
Berichten: 125523
Lid geworden op: 28 apr 2011 19:49
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Drunen

Bericht door TamaraH »

Leuk geschreven. En wat een leuke foto van Meeko!
Huidige pluizenbollen: Eefje 1-2-2013 Nicolas 28-12-2013
ILM Poemba 26-10-2008/7-11-2009 Berlioz 1-6-1996/16-7-2012 Minous 1-6-1996/10-4-2013 Meggie 10-1-2013/4-10-2013 Daan 10-1-2013/4-3-2020 Voor altijd in ons hart

Berlioz S(c)heetje
Gebruikersavatar
Jennie
Berichten: 35447
Lid geworden op: 26 jul 2014 13:50
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Utrecht

Bericht door Jennie »

Wat een mooi verhaal.
Nooit vergeten, voor altijd deel van mij:
Balthazar 7/4/2001 - 31/10/2014
Salomé 1/8/2000 - 18/12/2015
Josefien 1/1/2009 - 16/3/2017
Maurits 1/4/2006 - 14/5/2023
Gebruikersavatar
Corine
Berichten: 2475
Lid geworden op: 03 okt 2010 14:45
Insuline: Niets
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door Corine »

Wat mooi geschreven, Meeko leest vast mee met een glimlach om haar bekje.
Gebruikersavatar
patricia31056
Berichten: 9665
Lid geworden op: 06 sep 2014 15:12
Insuline: Niets
Woonplaats: Waalwijk

Bericht door patricia31056 »

ach wat mooi
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Wat lief :kittyhug:
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Zo herkenbaar. een schattig verhaal van lieve Meeko.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie