Binkie, de Rooie Prins

Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

Er werd me (eigenlijk al jaren terug) gevraagd het verhaal van Binkie en zijn barre tocht door de suikervallei, via het naaldwoud en langs de Insuline-rivier op te schrijven. Ik zal proberen het íéts minder lyrisch te verwoorden dan in deze aanhef -en heb enig geduld met me, het verhaal komt pas met een paar dagen- maar deze 'placeholder' dwingt mij in elk geval het relaas van mijn oranje knuffel eindelijk eens op schrift te stellen.

:dance:
Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

In september 2012 waren we (Sandra en Olav) de muizen in huis écht zat. Ons huis staat tussen tarwe-, bieten- en aardappelakkers dus dat er muisjes rondrennen in de omgeving is een gegeven waarover we ons niet verbaasden. Ook een enkel muisje in huis was nog niet een probleem. Tot ze zó brutaal werden dat we ze, wanneer we de keuken in liepen, uit de pannen moesten jagen! Dat werd toch echt te gek.
Nu hadden we geen van beide ooit een kat verzorgd, maar heel moeilijk kon het niet zijn... miljoenen mensen hadden katten in huis en met het overgrote deel van die beestjes ging het erg goed. Dus naar het asiel, want een volwassen kat zou wel nóg makkelijker zijn dan een kitten, die je alles nog moest leren. Afijn, je begrijpt uit de eerste zinnen al dat we ons nogal verkeken op wat een kat allemaal nodig heeft.

Bij Dierenopvang Hoofddorp, vlakbij onze woning, werden we verwelkomd door Gemma (ze heette anders, maar 1 ben ik haar naam kwijt en 2 doet het er niet toe) die ons een aantal zeer gerichte vragen stelde. Zoals; hebben jullie ervaring met huisdieren en dan katten in het bijzonder? Goeie vraag, toch? Want; ja, dat hadden we -met honden, vogels en konijnen- maar überhaupt niet met katten. Wat de reden was dat we een kat in huis wilden nemen, was de volgende vraag. Wij vertelden over de muizen en hoe die ons huishouden probeerden over te nemen.
Gemma besloot dat we een volwassen jager moesten hebben. In één van de bezoekkamers had ze al twee katten gestationeerd die aan 'ons profiel' voldeden. Wij werkten allebei overdag, dus een kat moest een beetje alleen kunnen zijn, niet te lui om achter de muizen aan te vliegen en bovendien een makkelijk karakter hebben, zodat wij als onwetenden ons er geen buil aan zouden vallen. Het was tenslotte alleen in een uiterst geval de bedoeling dat een dier dat de opvang verliet ooit weer terugkwam.
Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

In de bezoekkamer lagen Fido en Minoes. Nu zag Minoes er ook als een Minoes uit, pluizig en statig kijkend, bevallig dametje spelend. Fido zag er eerder uit als een chagrijnige bokser, dikke frons op zijn toet, een air van 'kom maar niet te dicht bij, dan blijf je heel'. Maar, na 2 minuten op de grond te hebben gezeten waarin Minoes onmiddelijk op Sandra's schoot kroop, kwam Fido van zijn plek, gaf Minoes een klap en nam haar plaats in. Zo! die is van mij, leek hij te denken. Dat was in elk geval een kat die heel duidelijk liet merken wat hij wilde. Een beetje aaien resulteerde in een enorm knorconcert. Toen hij na enkele minuten van Sandra's schoot vertrok om naar de voerbak te lopen bracht hij een kort bezoek aan Olav. Die had hem nog niet geaaid en dat was natuurlijk van de zotte! Doe maar effe, gewoon op mijn kopje! Ja zo! Nu ga ik naar de voerbak. Happe, happe, omkijken... waarom ben je nou gestopt met aaien? Dat kan best tegelijk hoor! We werden snel een beetje verliefd op Fido, die wat dikkige, oranje je-weet-wel-kater met zijn brede kop en prachtige dikke pootjes. Toen Gemma binnenkwam om te informeren hoe het er voor stond konden we niet anders dan onze voorkeur voor Fido uitspreken.

Nu bleek dat Fido een zeer schimmig verleden had. Gemma vertelde dat men op basis van zijn gebitje vermoedde dat hij 6 jaar oud was, dat hij op een middag door een meneer binnengebracht was en dat die hem in een doos op de balie gezet had en zonder een woord te zeggen was weggelopen. Zijn historie en waar hij vandaan kwam was dus volkomen onduidelijk. Gemma gaf ons twee dagen 'bedenktijd' waarna we Fido mochten komen ophalen. Ondertussen zou zij zorgen voor zijn inentingen en een paspoortje klaarmaken.

48 uur is LANG!
Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

Thuis hadden we al een plekje voor de 'bak' bedacht, een mandje klaargezet, een schaaltje voor Fido's brokjes en één voor zijn water in afzonderlijke ruimtes gezet (jaha! we hadden ons al een beetje verdiept in de gewoonten en nukken van de kat) en een enorme zak Royal Canin in de gangkast. Dat was het beste voer dat er bestond volgens Gemma en gezien Fido (ik heb steeds meer moeite die naam te typen!) daaraan al gewend was, leek het zeer raadzaam dit als voer te continueren. Fido vond zijn 'bak' vrij snel nadat hij uit het reismandje was gekomen. We hoefden hem geloof ik niet eens de weg te wijzen door hem er een eerste keer in te zetten, wat door 'internet' geadviseerd werd.

Wát een lucht kwam er uit zo'n beestje! Hij liep er zelf bij weg! Niet vreemd hoor, dat 'ie de eerste dag diarree heeft. Na snel opbellen naar de opvang verzekerde Gemma ons dat de stress van zo'n verhuizing vaak de oorzaak was en dat dat de volgende dag -hooguit de dag daarna- over zou zijn.
Fido, die inmiddels vanwege zijn lichaamsbouw en oogopslag officieus binkie genoemd werd; hé lekker binkie! bleef echter aan de dunne en toen in de opvang op zondag de telefoon niet werd aangenomen, besloten we dat een bezoek aan de dierenarts het beste idee was.

Het buikje werd grondig onderzocht, want meerdaagse diarree was niets om licht over te denken zei de DA. Na langdurig en veelvuldig betasten rees bij DA het vermoeden dat er een Pancreatitis aan de orde was. Een alvleesklierontsteking. Nu was daartegen een middeltje dat het snel zou verhelpen en waar het niet baten wilde ook niet schaden zou. Goed, u zegt het, laten we het proberen.
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Neeltje »

Spannend .....
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

Neeltje schreef: 28 apr 2019 15:33Spannend .....
Ik ga morgen weer verder. Straks nog even een ander katje verzorgen bij vakantiegangers en dan weer aan de 'arbeid'.

Als je het te lang vindt worden, trouwens, dan kunnen we m misschien verplaatsen naar een ander subforum? Ik las de "Lees dit aub voor je je verhaal schrijft" pas ná mijn tweede post... :weetniet:

Dan schrijf ik een kortere, beter leesbare post voor de Hoe Het Verder Ging-categorie.
Gebruikersavatar
Jennie
Berichten: 35447
Lid geworden op: 26 jul 2014 13:50
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Utrecht

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Jennie »

Ik vind het een leuk verhaal, hoor. Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Vooral ook of hij wel muisjes lustte ...
Maar mocht je niet willen dat alles openbaar is, dan verplaatsen we het wel.
Nooit vergeten, voor altijd deel van mij:
Balthazar 7/4/2001 - 31/10/2014
Salomé 1/8/2000 - 18/12/2015
Josefien 1/1/2009 - 16/3/2017
Maurits 1/4/2006 - 14/5/2023
Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

Jennie schreef: 28 apr 2019 16:42 Ik vind het een leuk verhaal, hoor. Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Vooral ook of hij wel muisjes lustte ...
Maar mocht je niet willen dat alles openbaar is, dan verplaatsen we het wel.
hai Jennie, nee hoor geen probleem om alles openbaar te laten staan. Ik dacht alleen dat het misschien minder makkelijk leesbaar werd. En of Bink muisjes lust? Stay tuned...
Gebruikersavatar
Gerda
Adviseur
Berichten: 83637
Lid geworden op: 16 feb 2015 19:51
Insuline: Lantus

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Gerda »

ook benieuwd hoe het verder gaat
sheet van Maurice

Voor altijd in mijn hart : Kiara 31/8/2004 - 11/8/2015 ; Luna begin juli 2003 - 2/11/2019 ; Fluffy 2004 - 10/11/2020; Lucky begin juli 2003 - 5/4/2022
Gebruikersavatar
TamaraH
Adviseur
Berichten: 125548
Lid geworden op: 28 apr 2011 19:49
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Drunen

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door TamaraH »

zat net te bedenken dat we , als alles klaar is, het maar in de oorspronkelijke post samen moesten voegen. Dus nee, niet te lang. En ja, ik wil meeeeeeeer lezen!
Huidige pluizenbollen: Eefje 1-2-2013 Nicolas 28-12-2013
ILM Poemba 26-10-2008/7-11-2009 Berlioz 1-6-1996/16-7-2012 Minous 1-6-1996/10-4-2013 Meggie 10-1-2013/4-10-2013 Daan 10-1-2013/4-3-2020 Voor altijd in ons hart

Berlioz S(c)heetje
Plaats reactie