De avonturen met en van Poes

Gebruikersavatar
hilde
Berichten: 1919
Lid geworden op: 02 okt 2009 17:39
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: uithoorn

De avonturen met en van Poes

Bericht door hilde »

Het verhaal van Poes is behoorlijk lang geworden:
Poes is mijn grote zwart witte kater. Zijn leeftijd schat ik op ongeveer een jaar of vijftien. Ik kreeg hem als volwassen kat en hij is nu 12 jaar bij me. In die tijd heb ik al heel wat met hem meegemaakt, Poes is me er een. Naar wat ik weet is Poes zijn leventje begonnen als binnenkat op een flat. Dit ging niet helemaal lekker en zo kwam hij terecht bij mijn broer op de kwekerij. Dit was een paradijsje voor hem. Samen met een ander poezemaatje de hele dag buiten en onder de mensen. En waar mijn broer was, daar was Poes. Maar helaas de kwekerij moest weg en ik heb toen Poes en kruimeltje (het andere poesje) genomen. Ik had al een rode kater uit het asiel vandaan (met ook zo zijn eigen karaktertje) dus het was een gezellige boel.
Poes had veel moeite om te wennen en ondanks lang binnen houden heeft hij meerdere malen een poging gedaan helemaal terug te lopen naar de kwekerij. Maar elke keer vond ik hem gelukkig weer.
Het was daarna een poosje rustig en toen bedacht Poes dat hij regelmatig naar het parkeerterein van een kantoor in de buurt moest lopen. Geen idee waarom hij dat deed. Ik ging hem dan met de fiets weer ophalen, geweldig vond hij dat, half in mijn nek en met z'n voorpootjes op mijn arm fietsen we dan samen weer naar huis.
Ondertussen waren Kruimeltje (het poesje) en Apollo(de rode kater) niet meer bij ons en was Balou (katertje) als kleintje er bij gekomen. We zijn verhuisd naar een aangrenzende plaats en Poes had een "probleem" vrije periode. Helaas veranderde er in mijn prive het een en ander en moest ik weer verhuizen. Het was niet mogelijk om Poes en Balou mee te nemen. Toen ik met mijn huidige partner ging wonen zijn Poes en Balou weer bij mij komen wonen. Er volgde weer een rustige "Poes" periode. Tot oktober dit jaar. Het ging al een poosje niet zo goed met Poes, hij wou niet meer binnen zijn, werd onzindelijk, z'n vacht werd slecht. Ik dacht dat dit met zijn leeftijd, en zijn hele verhuisgeschiedenis te maken had. Tot hij slechter ging lopen. Er werd diabetes vastgesteld. Even zag ik het niet meer zitten, wat moesten we doen? er kwam zo veel op ons af. Maar Poes en ik hadden samen al het een en ander meegemaakt, die diabetes konden we dus ook wel de baas!
We zijn nu drie maanden verder en ik heb geen moment spijt gehad. We zijn er nog niet helemaal maar Poes zit weer zoveel beter in zijn vel, hij is weer de poes die hij was voor de diabetes; qua karakter en qua gezondheid.
Het is elke keer een klein kado'tje om te merken dat hij zich weer wat beter voelt en we zijn oude gezellige poes gedrag zien. Het is het het dubbel en dwars waard en we hopen nog lang van hem te mogen genieten.

En voor ons?: ons leven is echt niet ingrijpend veranderd nu we twee keer per dag poes moeten spuiten. Het valt echt reuze mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sylvia
Berichten: 5274
Lid geworden op: 25 mei 2009 12:23
Insuline: Niets
Woonplaats: Sommelsdijk

Bericht door Sylvia »

Wat een mooi en lief verhaal over Poes, Hilde! Jullie komen er wel!
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Wat grappig samen met Poes op de fiets met z'n pootjes om je hals :animal_cat:
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Brigitte
Berichten: 10957
Lid geworden op: 13 mar 2009 07:05
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Brigitte »

Er spreekt een hoop liefde uit je verhaal :kittyhug:
Gebruikersavatar
kadubb
Berichten: 4647
Lid geworden op: 12 nov 2009 14:26
Insuline: Niets
Woonplaats: Elburg

Bericht door kadubb »

wat een mooi verhaal over Poes Hilde...
Jullie hebben al heel wat meegemaakt samen.
:cute: knuffel voor Poes
waardes Clyde
Groetjes Karin, Rombo en Clyde :AF1CatR0025HL:
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Jullie horen echt bij elkaar.
Wat een lief verhaal. En wat een bijzonder dier.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Natascha
Berichten: 12776
Lid geworden op: 26 okt 2009 12:38
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Bericht door Natascha »

Poes houdt van avontuur.
Wat een mooi en lief verhaal over Poes.
Afbeelding
Groetjes van Natascha,
Lu, Tony en Ice
IM Rakker †04-02-2008 (12 jr), Madonna †09-03-2010 (15 jr), Timmie †20-02-2011 (9 mnd), Bobje †28-06-2011 (1 jr) en Benito †10-02-2012 (16 jr)
Dag mijn lieve schatten, ik mis jullie verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Een heel mooi en ontroerend verhaal.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Sandeman
Berichten: 6059
Lid geworden op: 26 okt 2009 18:11
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Zandvoort
Contacteer:

Bericht door Sandeman »

Wat een lief verhaal over Poes. Leuk zo'n fietstochtje, schattig. :kittyhug1:
Gebruikersavatar
Anke
Berichten: 3352
Lid geworden op: 27 mei 2009 13:39
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Ede
Contacteer:

Bericht door Anke »

Wat een liefde voor Poes spreekt uit je verhaal Hilde.....schitterend dat fietstochtje met Poes in je nek....
One must love a cat on it's own terms
Afbeelding
Brett, Igor en IM *Maestro en *Boy
voor altijd in mijn hart en mijn gedachten...
Plaats reactie