Takkie is me er eentje!!!

Gebruikersavatar
Takkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jun 2009 12:01
Insuline: was ProZinc

Takkie is me er eentje!!!

Bericht door Takkie »

Op 13 februari 2005 is Takkie geboren in Helmond bij hele aardige mensen. Een drukte was het er, met twee nestjes kittens en ook nog een baby! Deze mensen hadden zelf al 3 katten en nu ook nog twee nestjes, dus ze hadden de kittens op Marktplaats gezet.

En ik was heel erg op zoek naar een tijgerkatje, dus t was meteen bingo toen ik de advertentie las!

Eigenlijk waren de poesjes al gereserveerd, maar op t laatste moment ging dat niet door (gelukkig!!!) en toen mocht ik uit de 4 poesjes kimen kiezen. Met Takkie was t liefde op t eerste gezicht! Hij was de enige van het nest die helemaal tijger was en hij had als eerste zijn oogjes open! Nieuwsgierig als hij toen al was!!!

Hij paste in mijn hand! Hij was een week oud!!! En ik moest maar liefst 5 weken geduld hebben!!!!! De tijd is nog nooit zo langzaam gegaan!!!

Ik ben een paar keer gaan kijken hoe hij groeide en hij werd ondeugender en ondeugender.
Hij was volgens die mensen wel de zwakste uit het nest, maar ik verklaarde dat door het feit dat hij het enige katertje was en dat mannen nou eenmaal trager zijn, hahahahahaha!!! En verder kon dat me niks schelen want ik was toch al verliefd op m!

En toen kwam de dag dat hij mee ging met mij. Hij moest mee met de trein naar Eindhoven en dat was heel eng. Eenmaal thuis moest ik huilen omdat ik zo blij was en Takkie.... die likte de tranen weg! En toen wist ik het zeker... dit is echte liefde!!!!!

Takkie was heel erg druk en de visite werd gek van hem, hahaha!
Verdre luisterde Takkie heel goed en leek net een hond, zo grappig.

Toen Takkie bijna twee was kreeg hij op nieuwjaarsdag blaasontsteking. maarja... ik whad nog niet zoveel verstand van kattenziektes en merkte dat pas aan het einde van de dag op. gelukkig waren we op tijd bij de DA en was alles snel opgelost. Takkie had vanaf toen wel speciale brokken, tegen blaasgruis.

Verder werd Takkie wat rustiger, maar nog steeds net een hondje hoor. Hij blaft nog net niet!

In april 2009 was ie pas 4 en plaste in een week tijd steeds meer. Toen zijn we voor de zekerheid maar even langs de DA gegaan en kregen het slechte, niet verwachte nieuws te horen... DIABETES!!!

Het was echt een schok, mijn lieve Takkie was dus ziek...NEE!!!

Van de DA kreeg ik meteen een spuit en oefenvloeistof in mijn handen en moest ik leren prikken. Wonder boven wonder lukte dit in 1 keer al! Daar waren Takkie en ik best trots op, dat we daar zo goed in waren.

Het was even wennen enzo, met die prikken en suiker meten enzo. en ook dat we dat op vaste tijden moesten doen. Maar ach... het went ook wel weer, en ja... dat hoort nou eenmaal bij Takkie!

Hij is nu een vrolijke kater van bijna 5 en we hopen dat daar nog wel 15 jaar bij komen!!!

GROETJES VAN TAKKIE EN JOYCE
Gebruikersavatar
Natascha
Berichten: 12776
Lid geworden op: 26 okt 2009 12:38
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Bericht door Natascha »

Je hebt hem dus niet voor niets naar een hondje vernoemd :animal_cat:
Leuk verhaal over Takkie.
Afbeelding
Groetjes van Natascha,
Lu, Tony en Ice
IM Rakker †04-02-2008 (12 jr), Madonna †09-03-2010 (15 jr), Timmie †20-02-2011 (9 mnd), Bobje †28-06-2011 (1 jr) en Benito †10-02-2012 (16 jr)
Dag mijn lieve schatten, ik mis jullie verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Wat lief! Jullie waren echt voor elkaar bestemd.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Takkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jun 2009 12:01
Insuline: was ProZinc

Bericht door Takkie »

Ja, haha, Takkie is de hond van Jip en Janneke inderdaad!b haha
En ja, denk dat t zo heeft moeten zijn dat Takkie hier belandt is!

Hij is zooo leuk! Maarja, dat zijn eigenlijk alle katjes he...
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Je eigen katjes zijn altijd het allerleukst, maar alle andere katjes zijn altijd bijna het allerleukst. :animal_cat:
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Natascha
Berichten: 12776
Lid geworden op: 26 okt 2009 12:38
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Bericht door Natascha »

[quote=""Takkie""]

Hij is zooo leuk! Maarja, dat zijn eigenlijk alle katjes he...[/quote]

Nou niet allemaal hoor, mijn zwager heeft ereen gehad en die was echt niet leuk. Wat een chagrijnig beest was dat zeg.

Maar op een enkele uitzondering na zijn ze inderdaad allemaal leuk.
Afbeelding
Groetjes van Natascha,
Lu, Tony en Ice
IM Rakker †04-02-2008 (12 jr), Madonna †09-03-2010 (15 jr), Timmie †20-02-2011 (9 mnd), Bobje †28-06-2011 (1 jr) en Benito †10-02-2012 (16 jr)
Dag mijn lieve schatten, ik mis jullie verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
Takkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jun 2009 12:01
Insuline: was ProZinc

Bericht door Takkie »

ja, inderdaad, bijna allemaal leuk, je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen!!! T zijn net mensen... haha
Gebruikersavatar
MiK
Berichten: 8366
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:55
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Den Haag

Bericht door MiK »

Ik vind katten meestal allemaal leuk in tegenstelling tot de meeste mensen, die vind ik niet allemaal leuk. :smiling cat:

Ik heb in mijn leven maar 1 kat meegemaakt die ik echt niet leuk vond. Het beestje was ontzettend vals en vloog je vanaf een afstand aan. Het was een kat van een ex (geen contact meer mee) en hij wilde zijn kat best meenemen in het weekend. Dat leek me wel leuk alleen praktisch onuitvoerbaar: Tjieta wil geen andere katten binnen en het idee dat die kat Tjieta iets kon aandoen, oe. Die relatie heeft niet lang geduurd om andere redenen maar dat was echt een rotkat. (Dat ik dat nog eens zou vinden van een kat zeg)
Tjieta ⭐️ 15-6-1992 - 20-4-2013

Tjarlie ⭐️ 1-4-2011 - 4-12-2018

Tjuna ⭐️ 5-6-2017 - 3-12-2018

Tjilla 26-2-2018

Tjessi 26-6-2018

Tjaiia 26-2-2019

https://www.facebook.com/DeTjtjes
Gebruikersavatar
MiK
Berichten: 8366
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:55
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Den Haag

Bericht door MiK »

Ik mis eigenlijk een foto van Takkie :animal_cat:
Tjieta ⭐️ 15-6-1992 - 20-4-2013

Tjarlie ⭐️ 1-4-2011 - 4-12-2018

Tjuna ⭐️ 5-6-2017 - 3-12-2018

Tjilla 26-2-2018

Tjessi 26-6-2018

Tjaiia 26-2-2019

https://www.facebook.com/DeTjtjes
Gebruikersavatar
Takkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jun 2009 12:01
Insuline: was ProZinc

Bericht door Takkie »

Hoe moet ik een foto uploaden? ... niet zo handig met pc!
Plaats reactie