Stichting Dierenthuis!

Gebruikersavatar
Wilma
Berichten: 2363
Lid geworden op: 26 jul 2009 18:42
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Kortenhoef

Bericht door Wilma »

Wat een geweldig nieuws dat het allemaal zo lekker vlot. Hoe eerder ze daar weg zijn, hoe beter.
"Poezenmoeder" van Vereniging Dierenasiel Crailo
http://www.dierenasielcrailo.nl
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/96 ... s-verhuisd

Die titel, 'beesten' dat zegt altijd iets over de auteur.
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Geweldig hè! Eindelijk thuis op een plek waar ze wel welkom zijn.
Petje af voor deze lieve mensen.
Ik ga snel kijken of ik weer wat kan doen.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Dia
Berichten: 6207
Lid geworden op: 22 nov 2011 21:53
Insuline: ProZinc
Woonplaats: Tiel
Contacteer:

Bericht door Dia »

Zijn echt alle dieren verhuist ik kan het me haast niet voorstellen vooral al die schuwe katten? Of waren ze allemaal al binnen op gesloten?

Ik heb altijd een dubbel gevoel bij dierenthuis ze doen goed werk in mijn tijd bij de dierenbescherming hebben we veel aids besmette katten daar naartoe gebracht. Maar jammer genoeg waren ze na 1 a 2 jaar al overleden, ligt niet aan hun zorg maar het waren schuwe katten en dan begin ik te twijfelen wat hebben we de katten aangedaan.

Ze hebben naar mij smaak veel te veel dieren in de opvang en het wordt nu zelfs nog meer.
ProZinc sheet

† In Memoriam

www.kansarmedieren.nl

Als je wat bestelt bij Zooplus dan graag via onderstaande banner, hiermee steun je Stichting kansarme dieren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wilma
Berichten: 2363
Lid geworden op: 26 jul 2009 18:42
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Kortenhoef

Bericht door Wilma »

Ben je er al eens wezen kijken Dia?
"Poezenmoeder" van Vereniging Dierenasiel Crailo
http://www.dierenasielcrailo.nl
Gebruikersavatar
Dia
Berichten: 6207
Lid geworden op: 22 nov 2011 21:53
Insuline: ProZinc
Woonplaats: Tiel
Contacteer:

Bericht door Dia »

Ja ben er meerdere keren geweest in Aarle Rixtel en en waar ze vandaan komen ben even vergeten hoe dat heet. Ze doen super hun best maar ik ben gewoon niet helemaal met hun beleid eens waarom nooit een dier herplaatsen als het dier herplaatsbaar is. Waarom alle verwilderde katten opsluiten?

Maar ik wil dus niet zeggen dat de dieren niet super verzorgd worden maar zoals ik al zij ik heb er altijd een dubbel gevoel bij gehad.
ProZinc sheet

† In Memoriam

www.kansarmedieren.nl

Als je wat bestelt bij Zooplus dan graag via onderstaande banner, hiermee steun je Stichting kansarme dieren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Ze zijn bij het verhuizen juist met de verwilderde katten begonnen. Die zijn als eerste verhuisd. Toen ze van Wilbertoord naar Aarle Rixtel gingen hebben ze die als laatste gedaan. Dat bleek geen goed idee. Toen zij aan de beurt waren hadden ze maar al te goed door dat er iets te gebeuren stond en waren ze dus erg goed verstopt.
Nu waren de rollen dus omgedraaid en zijn de schuwste dieren al eerder overgebracht.

Van opsluiten is geen sprak Dia. Ook de verwilderde katten hebben heel veel ruimte en warme mandjes.

Er wordt inderdaad niet herplaatst maar daar hebben ze hun redenen voor. Iedereen is vrij het daar wel of niet mee eens te zijn.
Ik snap het wel. Deze dieren hebben vaak al zoveel huizen gehad dat de stelregel is dat ze bij Dierenthuis thuiskomen en dus nooit meer weg hoeven. De naam zegt het al.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Mirjam
Berichten: 3787
Lid geworden op: 14 mar 2009 11:44
Insuline: Niets
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Mirjam »

Ik ben het wel met Dia eens. Ben al jaren donateur, maar vind soms ook wel dat er bepaalde dieren zijn die ze kunnen herplaatsen.
Ik snap dat ze daar huiverig voor zijn, maar van de andere kant hebben ze zo'n groot klantenbestand, allemaal donateurs die open staan voor het herplaatsen van katten/honden en er ook zeker goed voor zullen zijn.
Als het al met een aantal katten/honden zou lukken, zou het toch betekenen dat er meer geld is voor de allerzieligste diertjes bij Dierenthuis.
gr. Mirjam

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dia
Berichten: 6207
Lid geworden op: 22 nov 2011 21:53
Insuline: ProZinc
Woonplaats: Tiel
Contacteer:

Bericht door Dia »

[quote=""Bea""]Ze zijn bij het verhuizen juist met de verwilderde katten begonnen. Die zijn als eerste verhuisd. Toen ze van Wilbertoord naar Aarle Rixtel gingen hebben ze die als laatste gedaan. Dat bleek geen goed idee. Toen zij aan de beurt waren hadden ze maar al te goed door dat er iets te gebeuren stond en waren ze dus erg goed verstopt.
Nu waren de rollen dus omgedraaid en zijn de schuwste dieren al eerder overgebracht.

Van opsluiten is geen sprak Dia. Ook de verwilderde katten hebben heel veel ruimte en warme mandjes.

Er wordt inderdaad niet herplaatst maar daar hebben ze hun redenen voor. Iedereen is vrij het daar wel of niet mee eens te zijn.
Ik snap het wel. Deze dieren hebben vaak al zoveel huizen gehad dat de stelregel is dat ze bij Dierenthuis thuiskomen en dus nooit meer weg hoeven. De naam zegt het al.[/quote]

Ik weet dat de verwilderde katten niet in hokjes zitten maar wel met honderden ( zelfs 1000) op een terrein opgesloten. Hun stelling is dat een verwilderde kat niet in de vrijheid moet lopen omdat ze veel risico's lopen in de vrijheid, lees ziek worden aan gereden worden enz. En daar ben ik het niet mee eens je kan moeilijk elke verwilderde kat daar naartoe brengen.
En ik heb gelezen dat ze nu twee keer zoveel dieren kunnen huisvesten en dat vind ik dus veel te veel. Laat ze de onplaatsbare dieren opvangen maar laat de gezonde verwilderde katten lekker buiten lopen bij de boer of ander buitenhuis.
ProZinc sheet

† In Memoriam

www.kansarmedieren.nl

Als je wat bestelt bij Zooplus dan graag via onderstaande banner, hiermee steun je Stichting kansarme dieren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wilma
Berichten: 2363
Lid geworden op: 26 jul 2009 18:42
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Kortenhoef

Bericht door Wilma »

Maar daar krijgen ze wel te eten en medische zorg als dat nodig is en worden ze uit hun lijden verlost als dat noodzakelijk is. Ze worden er niet aan hun lot overgelaten.
Als je de verhalen van de vrijwilligers hoort, dan zijn er eigenlijk vrijwel nooit vechtpartijen onder de verwilderde katten en dat wil toch zeggen dat ze het goed naar hun zin hebben en dat er ook genoeg ruimte is voor iedereen, want anders zou dat wel anders zijn.

Ook ik zet bij sommige dingen mijn vraagtekens, maar goed, ik ben dan ook niet degene die Dierenthuis heeft opgezet en ben er dan ook niet verantwoordelijk voor en zij wel en zij doen het op hun manier en die is persoonlijk. Over het algemeen vind ik dat zeer lovenswaardig en die paar verschilpuntjes neem ik dan ook op de koop toe.
"Poezenmoeder" van Vereniging Dierenasiel Crailo
http://www.dierenasielcrailo.nl
Plaats reactie