The story of Tjieta

Gebruikersavatar
MiK
Berichten: 8366
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:55
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Den Haag

The story of Tjieta

Bericht door MiK »

Begin dit jaar - 2009 - was ik een week met griep thuis en ik merkte dat Tjieta van waterbak naar kattenbak liep en weer terug. Steeds weer opnieuw. Ik heb het even aangekeken maar besloot voor een check-up naar de dierenarts te gaan. Beter voor niets dan voor iets is mijn motto en mogelijk was er niets aan de hand. Tjieta was op dat moment al 16 - nu 17 - en ik wist dat oudere katten last van de niertjes konden krijgen. Op het moment dat de DA me vertelde dat haar nierwaarden niet goed waren barstte ik in huilen uit. Twee tellen later vertelde hij mij dat ze suikerziekte had. Mijn tranen waren niet te stuiten. De DA zei meteen dat beide zaken goed te behandelen waren; dieet voor de niertjes en insuline voor de suiker. Ik heb mijn tranen weggeslikt, Tjieta erg geknuffeld en we zijn daar weggegaan met een afspraak om te leren prikken.

Bij thuiskomst ben ik meteen op het internet gaan zoeken naar informatie en kwam zo op het forum terecht. Er ging een wereld voor me open, kreeg ontzettend veel informatie en was binnen no time op de hoogte van alles waar ik op moest letten. Dat was heel erg fijn. Ik was natuurlijk enorm geschrokken en wil de beste zorg voor haar. Beter dan best.

Het spuiten vond ik in het begin wel eng, associeerde het met pijn en wil mijn kat geen pijn doen. Ik moest me er overheen zetten maar het is gelukt. Ik ben begonnen met 2 eh Caninsulin en ik had de hoop op een goed ingestelde kat. De dosis werd na steeds 5 dagen verhoogd en af en toe meette ik een laagste punt. Na een paar maanden bleek dat Tjieta op Caninsulin een enorme schommelkont was en even was er de hoop op een sputterende alvleesklier. Helaas. Ik heb tranen met tuiten gehuild toen bleek dat Caninsulin niet aansloeg. Ik werd er een soort van wanhopig van want wilde zo graag dat Tjieta zich lekker zou voelen. Ik wist op dat moment natuurlijk al het bestaan van Lantus maar besloot Caninsulin nog een kans te geven. Tevergeefs.

Vier maanden na de diagnose ben ik begonnen met Lantus. Na twee maanden dook Tjieta permanent onder de nierdrempel en was mijn doel bereikt. Wat een geweldig middel is Lantus: geen angst voor hypo's en regelmatige controle van de waarden. Tjieta is enorm opgeknapt. Ze is weer heel actief en erg gezellig. Ze haalt ook weer kattenkwaad uit en gebruikt haar volume weer. Als Tjieta de boel niet bij elkaar schreeuwt als ik net thuis ben, is ze niet blij. Dagelijks ontvang ik weer een 'eindelijk ben je thuis serenade'.

Ik hoop dat ik mijn kat nog heel lang in goede gezondheid bij me kan houden. Ze is me alles dubbel en dwars waard. En alles dankzij de mensen van dit forum!
Laatst gewijzigd door MiK op 30 okt 2009 08:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Tjieta ⭐️ 15-6-1992 - 20-4-2013

Tjarlie ⭐️ 1-4-2011 - 4-12-2018

Tjuna ⭐️ 5-6-2017 - 3-12-2018

Tjilla 26-2-2018

Tjessi 26-6-2018

Tjaiia 26-2-2019

https://www.facebook.com/DeTjtjes
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

The story of Tjieta

Bericht door Marielou »

Ach heerlijk, zo'n successtory.
En wat grappig dat Tjieta zo schreeuwt van blijdschap als je thuiskomt.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Wat een lief verhaal over Tjieta heb je geschreven, brings back memories :smiling cat:

knuf!
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Tjieta wordt beroemd
Google Zoekmachinerobot
/forum/showthread.php?p=84916 Bekijkt onderwerp
The story of Tjieta
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Wat een geluk voor jullie dat er Lantus bestaat.

Je liefde voor Tjieta "spat" uit je verhaal.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Corrien
Berichten: 2063
Lid geworden op: 24 mei 2009 17:53
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Corrien »

Tjieta en Mik: een twee-eenheid! Ik begrijp het helemaal hoor! Jullie zijn twee bofkonten! :kittyhug: :kittyhug1:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 15143
Lid geworden op: 13 mar 2009 11:57
Insuline: Niets
Woonplaats: Klazienaveen

Bericht door Diana »

Heerlijk om te lezen :kittyhug1:
Grtz Diana, Tijger †, Buttons †, Bandit,Skye en Saartje.
Tijger had sinds 26 augustus 2005 diabetes en kreeg vanaf 1 maart 2006 Lantus.Sinds 24 oktober 2009 was Tijger in remissie.

In memoriam Tijger *10-05-1994 - † 09-01-2012 Je wordt zo gemist,maar nooit vergeten..

Afbeelding
Gebruikersavatar
MiK
Berichten: 8366
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:55
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Den Haag

Bericht door MiK »

Tjieta is op 20 april 2013 overleden. Op bijna 21 jarige leeftijd. Het was fantastisch om voor haar te zorgen, en te zorgen dat alles in orde was voor haar. Met heel mijn hart heb ik alle jaren voor haar gezorgd. Bij de diagnose suikerziekte was ik ontzettend geschrokken, het wende snel. Tjieta raakte goed ingesteld door Lantus, ze ging zelfs na 4 jaar Lantus in remissie. Mijn leven aan haar aanpassen deed ik met veel liefde. Ook de laatste weken toen het zwaar werd. Geen moeite te veel, alles voor het lieve poesje. We hebben samen geknokt, tot het op was. Nu na 5 weken is het verdriet nog zwaar, maar had geen moment van haar willen missen. Wat heb ik een plezier met en door haar gehad. Wat een fantastische kat. Love her.
Laatst gewijzigd door MiK op 26 mei 2013 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Tjieta ⭐️ 15-6-1992 - 20-4-2013

Tjarlie ⭐️ 1-4-2011 - 4-12-2018

Tjuna ⭐️ 5-6-2017 - 3-12-2018

Tjilla 26-2-2018

Tjessi 26-6-2018

Tjaiia 26-2-2019

https://www.facebook.com/DeTjtjes
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Een zielemaatje.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Tilly
Berichten: 23548
Lid geworden op: 26 mei 2009 20:04
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Deurne-België

Bericht door Tilly »

ze blijven een deel van je, eender hoe, eender wat
Afbeelding
Tilly en
Nouga IM 30/09/2010 18:45,Spekske IM 31/10/2012 15:30, Straterke, Gaaini IM 18/12/2021 12:00

bss van Spekske
Plaats reactie