Belle en Bea

Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Belle en Bea

Bericht door Bea »

Belle kwam als kitten van 10 weken bij me wonen. Tot dan was Shanti alleen en ik zocht een maatje voor haar. Dat lukte. Ze waren al snel dikke vriendinnen.
Toen Belle acht jaar was ( 2 dagen na haar verjaardag in september 2004 ) kwam de diagnose suikerziekte en voor ik goed en wel begreep wat haar en dus ook mij overkwam stond ik haar voor het eerst te prikken.
Het was een prachtige slanke poes dus het idee dat het voornamelijk oudere, dikke dieren treft ging in haar geval niet op. Ze was vreselijk ziek, bleek inmiddels een leververvetting ontwikkeld te hebben. Meerdere keren nam ik hier thuis afscheid om weer met haar naar de dierenarts te gaan in de verwachting dat ze zou moeten inslapen. De tranen liepen over mijn gezicht terwijl ik onderweg was en meerdere keren dacht ik met een lege mand naar huis te zullen gaan. De dierenarts wilde echter nog niet opgeven, zag nog mogelijkheden. Vooral omdat Belle eigenlijk nog heel jong was wilde ze het absoluut nog een tijd proberen. Wel heeft ze nooit valse hoop gegeven, altijd gezegd dat het ernstig was. Het was heel spannend. Ze moest gaan eten om die levervetting te bedwingen maar deed dat niet. Sondevoeding bracht uitkomst. Het waren zware weken waarin de dierenarts echt mijn steun en toeverlaat was. Ik woon nog geen honderd meter van de praktijk en ik kon altijd terecht met mijn zorgen en vragen. Omdat ik moest werken en Belle veel gecontroleerd moest worden was ze overdag in de praktijk en ging ik haar ’s avonds ophalen voor ik naar huis ging. Ze liep vrij door de praktijk als dat kon en voelde zich er ook een beetje thuis. Na een week braakte ze de sondeslang uit en beet hem af. Zou ze gaan eten? Yes! Jullie begrijpen vast dat ik de dierenarts en haar medewerksters erg dankbaar ben.
Vanaf toen kon het eigenlijke instellen pas beginnen. Dat duurde een tijd maar het gaat nu al jaren goed met haar. Ze krijgt 2 maal daags 3 IE Caninsulin en doet het daar prima op. Vijf jaar geleden heb ik haar een tijdje zelf getest maar bleek geen succes. Ik had geleerd in haar oortje te prikken en dat lukte maar moeizaam. Veel stress voor haar en mij. Nu maakt reuma in mijn rechterhand het in ieder geval onmogelijk. Daarvoor is het een te precies klusje. Indien nodig loop ik even naar de praktijk en dan doen ze het daar. Insuline spuiten lukt wel gelukkig. Belle komt al aanlopen als ik het spuitje klaar maak en gaat er rustig voor zitten.
Ze is nog altijd haar eigen lieve zelf. Ik heb meerdere dieren opgevangen de afgelopen jaren en er zijn 2 andere katten definitief bij gekomen. Belle kan met hen allemaal. Ze is een soort “lijm” in mijn kattenbestand. Ze is de stabiele factor in het geheel. Ze is mijn Belle! Zo ontroerend lief en zacht van karakter. Zo kwetsbaar en zo sterk. Ik geniet zo van haar.
Laatst gewijzigd door MiK op 01 nov 2009 19:09, 4 keer totaal gewijzigd.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
MiK
Berichten: 8366
Lid geworden op: 17 mei 2009 21:55
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Den Haag

Belle en Bea

Bericht door MiK »

Mooi, ontroerend verhaal en wat fijn dat je een goede DA hebt. :-)
Laatst gewijzigd door MiK op 01 nov 2009 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Tjieta ⭐️ 15-6-1992 - 20-4-2013

Tjarlie ⭐️ 1-4-2011 - 4-12-2018

Tjuna ⭐️ 5-6-2017 - 3-12-2018

Tjilla 26-2-2018

Tjessi 26-6-2018

Tjaiia 26-2-2019

https://www.facebook.com/DeTjtjes
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Wat een lief verhaal over Belle en wat een uitkomst voor jou dat je da zo dichtbij woont, knuf!
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Wat een goede da heb jij; die heeft Belle echt gered.Mooi verhaal en met een heerlijk goede afloop.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Anke
Berichten: 3352
Lid geworden op: 27 mei 2009 13:39
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Ede
Contacteer:

Bericht door Anke »

Mooi ontroerend verhaal, gelukkig ook met een goede afloop.......overeenkomst met mijn Maestro en mij is groot, zie ik, al hoefde Maestro gelukkig geen sonde te hebben omdat het spuitvoeren prima ging gedurende bijna 12 weken de 1e keer in 2007 en 6 weken de laatste keer in 2008........ook Maestro had een leververvetting en ook ik ga dus voor controle naar de DA........
Geweldig dat het met Belle al weer zo'n tijd goed gaat op 3 eh!!!
One must love a cat on it's own terms
Afbeelding
Brett, Igor en IM *Maestro en *Boy
voor altijd in mijn hart en mijn gedachten...
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 15143
Lid geworden op: 13 mar 2009 11:57
Insuline: Niets
Woonplaats: Klazienaveen

Bericht door Diana »

Een toegwijde en betrokken da is zo belangrijk als je er zo voor staat.Jullie hebben het getroffen,goed verhaal :animal_cat:
Grtz Diana, Tijger †, Buttons †, Bandit,Skye en Saartje.
Tijger had sinds 26 augustus 2005 diabetes en kreeg vanaf 1 maart 2006 Lantus.Sinds 24 oktober 2009 was Tijger in remissie.

In memoriam Tijger *10-05-1994 - † 09-01-2012 Je wordt zo gemist,maar nooit vergeten..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Corrien
Berichten: 2063
Lid geworden op: 24 mei 2009 17:53
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Den Haag

Bericht door Corrien »

Inderdaad erg fijn dat je zo'n geweldige da hebt. En dan ook nog zo dichtbij. Super hoor! :catnutty:
Afbeelding
Gebruikersavatar
lia
Berichten: 2545
Lid geworden op: 26 mei 2009 15:53
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Oostzaan

Bericht door lia »

mooi en emotioneel verhaal en wat een kanjer van een da!!!
bestuurslid/vrijwilliger Stichting Sterilisatiefonds Huisloze Katten http://www.kattenopvanghuis.nl
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Deze dierenarts is voor mij goud waard!

Toen dit alles speelde was er nog weinig te vinden over diabetes bij katten.
Bovendien was Belle ook nog eens erg ziek van de leververvetting. Wat was ik ongerust en daar was ook alle reden toe.
Haar kalme handelen bracht rust in het geheel. Ze zorgde er voor dat Belle en ik het uiteindelijk met zijn tweetjes de draad op konden pakken.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Hoe het verder ging met Belle......
Ze overleed op 25 mei 2014 en had toen bijna 10 jaar diabetes.
Iedereen die zich afvraagt of het ooit goed zal komen met zijn of haar eigen suikerkatje kan hier kracht vinden. Belle is meerdere keren erg ziek geweest maar telkens kwam ze er weer bovenop.
Belle laat zien dat een leven met diabetes een prima leven kan zijn.

Ik mis haar heel erg.
Een mens en een suikerkatje........een ijzersterk team.
Mijn lief Belletje, je bent onvergetelijk.
Mijn liefde voor jou gaat altijd door.
Laatst gewijzigd door Bea op 24 jan 2015 18:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Plaats reactie