Stichting Dierenthuis!

Gebruikersavatar
Tilly
Berichten: 23548
Lid geworden op: 26 mei 2009 20:04
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Deurne-België

Bericht door Tilly »

Een klein paradijsje, al die poesjes staart recht omhoog, heerlijk hoe alle dieren zo naast elkaar kunnen leven daar, het moet er goed zij. Maar steeds dat dubbel gevoel hé, waarom moeten zo'n plaatsen bestaan, waarom is er zelfs nood aan meer paradijsjes, waarom kan niet iedereen (op een paar uitzonderingen te na waarvoor het onmogelijk wordt om voor hun geliefde dier te zorgen) de verantwoordelijkheid nemen waarvoor hij gekozen heeft door een dier als gezel te nemen, waarom zoveel dierenleed. Heb heel veel respect voor alle vrijwilligers.
Afbeelding
Tilly en
Nouga IM 30/09/2010 18:45,Spekske IM 31/10/2012 15:30, Straterke, Gaaini IM 18/12/2021 12:00

bss van Spekske
Gebruikersavatar
Anke
Berichten: 3352
Lid geworden op: 27 mei 2009 13:39
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Ede
Contacteer:

Bericht door Anke »

Ontroerende filmpjes!!!!Ben al een tijdje geleden donateur geworden, maar heb niet een speciaal adoptiekatje, maar gewoon een maandelijkse algemene donatie, zeg maar......Ik wist dat het goed besteed werd, maar nu je kan zien hoe geweldig ontspannen kat en hond in een schitterende omgeving samen de rest van hun kunnen leven, ben ik helemaal blij dat ik daaraan kan bijdragen.......
One must love a cat on it's own terms
Afbeelding
Brett, Igor en IM *Maestro en *Boy
voor altijd in mijn hart en mijn gedachten...
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Elke cent wordt goed besteed. Alles is voor de dieren.
De filmpjes spreken voor zich.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

http://www.dierenthuis.nl/nl/video/vide ... ideo_id=28

Er is weer een nieuw filmpje van Dierenthuis. Kijk en geniet.

Ik heb hem zelf nog amper gezien. Dadelijk Sinterklaasfeest op school. Ik moet dus extra vroeg weg. Vanmiddag is het mijn beurt om rustig de video te belijken.

Naschrift: Het konijn is echt en heet Billy.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
lia
Berichten: 2545
Lid geworden op: 26 mei 2009 15:53
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Oostzaan

Bericht door lia »

Moet je heel eerlijk zeggen dat ik geniet maar met een traan, wordt er altijd behoorlijk emotioneel van, vooral als ik de leucose en aids katten zie , en dan het "oudje"met het kittten in een mandje.
bestuurslid/vrijwilliger Stichting Sterilisatiefonds Huisloze Katten http://www.kattenopvanghuis.nl
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Bericht door Bea »

Lief hè.

Dat kitten heet Titi. Ze heeft een neurologische afwijking en moest daarom maar inslapen. Gelukkig weigerde de dierenarts dat en nu is ze bij dierenthuis. Ze wiebelt wat maar is zo'n blij diertje.

Houd maar voor ogen dat de aids- en leucosekatten er zonder dierenthuis niet meer geweest waren. Ze hebben het nu zo goed. De één nog jaren, de ander maar een paar maanden. Gelukkig kunnen dus allemaal ervaren hoe goed een kattenleven kan zijn, hoe lang of kort dan ook.
Ik heb er 2 geadopteerd en die zijn dus extra speciaal.
Kazoe en Mia. Kazoe is de enige die me de kaas letterlijk van mijn brood mag eten en hij doet dat ook altijd weer. De slimmerd, hij weet het precies. Mia is wat schuw maar ze mag er ook helemaal zijn.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Natascha
Berichten: 12776
Lid geworden op: 26 okt 2009 12:38
Insuline: was ProZinc
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Bericht door Natascha »

Ik vind het prachtig om te zien dat de diertjes het zo goed hebben, maar net als Lia met een traantje.
Afbeelding
Groetjes van Natascha,
Lu, Tony en Ice
IM Rakker †04-02-2008 (12 jr), Madonna †09-03-2010 (15 jr), Timmie †20-02-2011 (9 mnd), Bobje †28-06-2011 (1 jr) en Benito †10-02-2012 (16 jr)
Dag mijn lieve schatten, ik mis jullie verschrikkelijk.
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Bericht door Neeltje »

Ja snik hier hetzelfde ....
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Marielou
Berichten: 45960
Lid geworden op: 04 jun 2009 23:12
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Amsterdam

Bericht door Marielou »

Het is zo geweldig wat deze mensen voor de dieren doen. Dieren die nergens meer terecht kunnen, die hebben hier de rest van hun leven een veilig thuis.
Elmo - Lantus
FreeStyle Lite
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

leuk nieuwtje

Bericht door Bea »

Waarschijnlijk heb ik wel ergens op de site geschreven over Mosa, mijn kater zonder ogen die, na maanden vechten met Pax, uiteindelijk is gaan wonen bij Dierenthuis.

Met Sinterklaas kreeg ik van mijn schoonzus het boek: Homerus. Over een kater zonder ogen.
Eerste Kerstdag was het zult slecht weer, mijn katjes in pension, dat ik de hele dag in het boek heb zitten lezen. Bizar zoveel overeenkomsten er waren tussen Mosa en Homerus. Mijn verbazing werd steeds groter, het leek of het boek over Mosa ging.
Ik wilde graag in contact komen met de Amerikaanse schrijfster en keek op de site van de uitgever. Er bleek een prijsvraag aan het boek verbonden. Thema was: bijzondere katten.
Dat was natuurlijk een inkoppertje. Ik heb foto's van Mosa gestuurd en zijn verhaal er bij geschreven. Laat ik nou toch de prijsvraag winnen. Ik heb net bericht gekregen. Daar word ik dus even helemaal blij van. Als het de moeite waard is gaat de hele prijs naar Dierenthuis. Zij zorgen nu voor hem.
Het meest blij ben ik met de positieve aandacht voor katten met een handicap. Ze zijn immers fantastisch.

Afbeelding



Beste Bea,
Namens uitgeverij Sijthoff wil ik je heel hartelijk feliciteren met jouw wonderkat Mosa, die door Gwen Cooper en de redactie van Sijthoff tot winnaar van de kattenwedstrijd is verkozen!
Gwen Coopers jurycommentaar:
"It was very difficult for me to select a winner for the 'Wonderkat' photo contest. All of the entrants were gorgeous and lovable, and I ended up feeling that I wanted to adopt every single one for myself. (Although I don't know how Homer would feel about having so many new brothers and sisters!) I chose Mosa not only because she is blind like Homer, but also because 'special needs' cats always remind me of the best in both cats and humans--the astonishing, inspirational survival skills of cats; and the compassion and dedication of the humans who take so many 'wonderkats' into their homes and hearts every year. Each photo entry was a joy to view, and I wish all of you a happy, healthy 2010!"
Stuur je ons nog het adres waar we het katten verwenpakket heen kunnen sturen?
Met vriendelijke groet,
Marieke van der Mast
Laatst gewijzigd door Bea op 11 jan 2010 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Plaats reactie