Binkie, de Rooie Prins

Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

1000 maal excuus... Bink en ik zijn een beetje druk geweest deze week. Bink met muizen eten, ik met centjes verdienen. Vandaag heb ik héél erg vrij en doe ik werkelijk NIKS. Morgen ben ik gewoon vrij en schrijf ik verder.
\ :weetniet:
Gebruikersavatar
TamaraH
Adviseur
Berichten: 125531
Lid geworden op: 28 apr 2011 19:49
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Drunen

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door TamaraH »

Vol verwachting klopt ons :hartje1:
Huidige pluizenbollen: Eefje 1-2-2013 Nicolas 28-12-2013
ILM Poemba 26-10-2008/7-11-2009 Berlioz 1-6-1996/16-7-2012 Minous 1-6-1996/10-4-2013 Meggie 10-1-2013/4-10-2013 Daan 10-1-2013/4-3-2020 Voor altijd in ons hart

Berlioz S(c)heetje
Gebruikersavatar
Tilly
Berichten: 23548
Lid geworden op: 26 mei 2009 20:04
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Deurne-België

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Tilly »

een roman die je liever in één trek uitleest, ik ben heeeeeeeel benieuwd naar het vervolg.
Afbeelding
Tilly en
Nouga IM 30/09/2010 18:45,Spekske IM 31/10/2012 15:30, Straterke, Gaaini IM 18/12/2021 12:00

bss van Spekske
Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

Het goedje dat de DA ons meegaf om over Binkie's eten -had ik al gezegd dat we hem officieel omgedoopt hebben van Fido naar Binkie?- te strooien rook een beetje naar vanille. Want dat vinden katten lekker. Of niet heel vies, in elk geval. Ach, laat onze Bink nou een uitzondering zijn! Gedverderrie! wat zetten jullie me voor? Zo lust ik zelfs mijn brokjes niet meer. Goed... honger maakt rauwe bonen zoet, en na anderhalve dag zette Bink zich over zijn aversie tegen de vanille lucht heen en at zijn bakje keurig leeg. Hij lustte trouwens best nóg een bakje, zo aan het eind van de dag ongeveer. En dat dan het liefst elke dag. Nou jaaaa, dik werd hij er niet van en wat de fabrikant schreef over grammen voer per kilo dier moest je natuurlijk ook niet te letterlijk nemen. Maar Bink bleef maar hongerig. Wanneer één van ons een boterham smeerde en voor het opeten nog even iets te drinken uit de koelkast pakte sprong hij op tafel en vrat de kaas er af! Snotverdorie! Dát is niet de bedoeling! Weg jij! Ben je betoeterd? En dan ook nog bij elke maaltijd gaan zitten schooien en het liefst op tafel springen en in de pannen kruipen... Sjeeminee hee, wat een ongemanierd beest!
Misschien nog wat meer brokjes geven? We voerden inmiddels al tweemaal de geadviseerde hoeveelheid. Misschien eens langs de dierenarts rijden?
Hmm, zei de dierenarts (inmiddels van een andere praktijk nadat de vorige voorstelde Bink maar een spuitje te geven waneer het met het eerste potje niet over zou zijn met de pancreatitis. Het werd anders wel errug duur allemaal.), ik vind 'm een beetje schonkig. Schonkig? vraag ik, ik ken dat woord niet. Nou ja, mager, zegt ze terug. Ja, hij is niet meer zo dik als toen we 'm in huis haalden. DA trekt een gezicht; Eet hij wel genoeg? Nu trek ik een gezicht; Ha! Zelfs twee keer wat er op de zak staat aanbevolen! Oooooo, klinkt het, en drinken? Hoe is dat? De dierenarts krijgt argwaan. Volgens mij wel, zeg ik, we hebben zo'n silo voor water en die heeft ie elke dag wel leeg. Elke dag leeg? vraagt DA, hoeveel gaat er in die silo? Ik; Anderhalve liter.
Het is een seconde stil. DA zegt; ik wil graag even een bloedtestje doen. Want ik denk dat het niet goed gaat met Binkie.
Mijn hart slaat over. Niet goed met Bink? Wat kan er zijn met mijn mannetje? Hij is toch niet ziek?
Ja, een bloedtest, natuurlijk! Gelijk doen! Ik schreeuw het bijna.
Wanneer het buisje dat uit Binkie's adertje is getapt een paar minuten heeft gecentrifugeerd, hoeft DA al bijna niet meer het teststripje te gebruiken. Ze vindt het duidelijk erg moeilijk om te vertellen, maar doet het toch. Wanneer een buisje er zo uitkomt, weet ik het eigenlijk al, maar ik ga voor de zekerheid de suikerwaarden even op een paar manieren testen. Ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat Binkie suikerziekte heeft.
Ze kijkt me aan alsof ik haar ga slaan. Iets in haar houding lijkt ook op die van de vorige DA. Beetje verontschuldigend, voor het vreselijke voorstel dat ze wilde gaan doen. Het was toch geen leven voor zo'n beestje.
Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

Tilly schreef: 06 mei 2019 08:36 een roman die je liever in één trek uitleest, ik ben heeeeeeeel benieuwd naar het vervolg.
Vooral omdat de auteur niet zo rap zijn regels inlevert. :knipoog:
Gebruikersavatar
Neeltje
Berichten: 73612
Lid geworden op: 13 mar 2009 17:48
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: -

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Neeltje »

Olav, ik kan in jouw geval natuurlijk niet zeggen dat je je roeping hebt gemist ;)
je weet het wel spannend te houden ...
kijk ook eens op onze FaceBook pagina
Gebruikersavatar
Mindymama
Berichten: 11902
Lid geworden op: 09 mar 2016 21:11
Locatie: Dordrecht
Insuline: Niets
Woonplaats: Dordrecht
Contacteer:

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Mindymama »

We volgen met spanning het feuilleton :AF1CatAlove006:
Mindy Lantus
Afbeelding
Freestyle insulinx

Mork 1-5-2002
🌈 Doopey 2001 💫Dribbel 2014💫Mika2015💫Max2017💫 Mindy 2020 forever💖
Fientje 24-11-2015 Yoshi 8-5-2017 Belle 4-6-2017
Gebruikersavatar
Bea
Berichten: 5175
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:06
Insuline: was Caninsulin
Woonplaats: Amersfoort

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Bea »

Wanneer komt het volgende hoofdstuk uit?
Ninthe, Ava en Philou zijn mijn kattenschatten.
Gebruikersavatar
Gerda
Adviseur
Berichten: 83636
Lid geworden op: 16 feb 2015 19:51
Insuline: Lantus

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Gerda »

laat het vervolg maar gauw komen
sheet van Maurice

Voor altijd in mijn hart : Kiara 31/8/2004 - 11/8/2015 ; Luna begin juli 2003 - 2/11/2019 ; Fluffy 2004 - 10/11/2020; Lucky begin juli 2003 - 5/4/2022
Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

Nou, daar is ‘ie dan. De diagnose ‘diabetes’. En ongevraagd advies. Van werkelijk iedereen die er lucht van krijgt. Want het is ‘geen leven’ voor zo’n beestje. Je moet hem elke dag twee keer vangen en prikken en regelmatig bloed meten en hij zal wel slap worden en hij moet speciaal voer en hij mag nooit meer iets van je mee-eten en je moet ontzéééééttend oppassen met steroïden als hij een keer ergens pijn heeft en… en… en… erg lang leven ze meestal ook niet, hoor. Hooorrr. Wanneer iemand een zin afsluit met "hoor" -dat verbaal gemaakte opgestoken vingertje, dan zie ik Brilsmurf voor me, dan gaan bij mij de nekharen overeind, de tanden op elkaar en de hakken in het zand.
Want… het enige dat je moet is er zijn voor je beer. Gewoon diabetesbrokjes kopen en een voorraadje Caninsulin in de koelkast. Poeh poeh. Oké, oké, een doos spuiten in de kast. En na je hebt gemerkt dat zijn oortje een beetje rauw wordt van de door de DA geleerde methode om bloed te prikken (ach, die jongen toch…) een fatsoenlijke prikker kopen, die geen pijn doet en een schoon wondje maakt. En na lang zoeken naar advies, op internet dit forum tegenkomen. En dan heel diep opgelucht ademhalen. Dan is het nog niet voorbij natuurlijk. Maar dan wordt het allemaal wat minder alsof je gek bent. Want er zijn nog een hééééleboel andere mensen die hun kat zo lief vinden dat ze zonder te morren vakantiegeld spenderen aan onderzoekjes en nieuwe naalden en een betere suikermeter. En er zijn er vast ook die, net als ik, ZZPer zijn en eigenlijk elk uurtje dat ze kunnen werken, moeten pakken, maar tóch om 4 uur naar huis gaan om ‘de kat te spuiten’.
Zodra je in ons forum binnenwandelt is het alsof je bij jouw soort mensen terechtkomt. Want we hebben het allemaal al eens meegemaakt en we hebben het allemaal overleefd en onze kat ook. En ja, er gaat er wel eens één over de Regenboogbrug. Die gaat dan te vroeg, zoals ze altijd allemaal te vroeg gaan. Of het komt door suikerziekte of door een auto, of het komt door ouderdom of door een ‘spuitje’. Ze gaan allemaal. Onze taak is ze het tot dat moment naar de zin te maken en daar is verdraaid weinig voor nodig in de meeste gevallen. Hooorrr!
Plaats reactie