Binkie, de Rooie Prins

Gebruikersavatar
TamaraH
Adviseur
Berichten: 125532
Lid geworden op: 28 apr 2011 19:49
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Drunen

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door TamaraH »

:hartje1:
Huidige pluizenbollen: Eefje 1-2-2013 Nicolas 28-12-2013
ILM Poemba 26-10-2008/7-11-2009 Berlioz 1-6-1996/16-7-2012 Minous 1-6-1996/10-4-2013 Meggie 10-1-2013/4-10-2013 Daan 10-1-2013/4-3-2020 Voor altijd in ons hart

Berlioz S(c)heetje
Gebruikersavatar
Mindymama
Berichten: 11902
Lid geworden op: 09 mar 2016 21:11
Locatie: Dordrecht
Insuline: Niets
Woonplaats: Dordrecht
Contacteer:

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Mindymama »

Heur, heur zo herkenbaar en mooi beschreven :AF1CatGR0156HL :hartje1:
Mindy Lantus
Afbeelding
Freestyle insulinx

Mork 1-5-2002
🌈 Doopey 2001 💫Dribbel 2014💫Mika2015💫Max2017💫 Mindy 2020 forever💖
Fientje 24-11-2015 Yoshi 8-5-2017 Belle 4-6-2017
Gebruikersavatar
Coriene
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 apr 2019 13:34
Insuline: Caninsulin
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Coriene »

Hoi,hoe is het nu met binkie. Je schrijft zo leuk,net of je het allemaal onder controle hebt. Ik ben 1 grote zenuwpees met mijn Tom.
Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

Voor we op het forum terechtkwamen hadden we aan Bink al een paar duizend euro besteed in de vorm van dierenartsbezoeken, kleine onderzoekjes en Belangrijke Grote Onderzoeken. Het laatste en allerduurste BGO was een scan op De Uithof in Utrecht. Zo moest worden uitgewezen of Binkie misschien een tumor had die zijn resistentie tegen insuline veroorzaakte. We gebruikten in die dagen nog altijd Caninsulin en spoten op het laatst 11,5 EH. Daarbij bleef zijn suikerwaarde in de hoge 20. Vaak gaf de suikermeter zelfs Hi aan. Een onmeetbaar hoge suikerwaarde. Daar kun je behoorlijk moedeloos van worden.
Een zenuwslopende, halve dag op Diergeneeskunde aan De Uithof, campus van de Universiteit Utrecht later kreeg Sandra dit verheugende, hoewel erg prijzige nieuws. Nee, Bink had geen tumoren op de hypofyse, dus ‘Cushing’ was het niet. De arts gaf ons na de vraag of overstappen op een andere insuline misschien zou helpen het advies inderdaad over te stappen op Lantus. Wanneer recept verkrijgen via onze eigen DA een probleem zou vormen was hij graag ter wille. Lantus was een veel betrouwbaarder middel vanwege de werkingscurve en zou bijna zeker uitkomst gaan bieden.
Tegelijkertijd met het ontvangen van ons recept en de eerste aankoop bij een zeer verbaasde apotheker schreef Sandra zich met Binkie in op het forum. Nu zouden we hulp krijgen van ervaren mensen. Mensen die in hetzelfde of vergelijkbaar schuitje zaten. Nu zou het bijna voorbij zijn.
Nou, het leed was niet onmiddellijk geleden toen we in het forum binnenwandelden. Sandra schreef als eerste post in het forum; Mijn kat Binkie is afgelopen weekend overgestapt van Caninsuline naar Lantus. We hebben de afgelopen paar maanden geprobeerd zijn suikerziekte onder controle te krijgen met Caninsuline, maar dit hielp onvoldoende. Ook met 11,5E Caninsuline bleef zijn suikerwaarde rond de 28. We hebben meerdere testen achter de rug (IGF, Urine, echo, CT scan) zonder iets bijzonders te vinden. Nu hopen dat Lantus ons gaat helpen. Gelukkig dat het forum ons hier bij helpt.
Waar ze dan zegt ‘forum’ geldt dat met name Marleen, die ons werkelijk dag en nacht terzijde stond. Marleen adviseerde in de te nemen stappen qua verhoging van de dosis, uitstelling van spuiten en uiteindelijk ook de verlaging van de hoeveelheid en zelfs (SPOILER ALERT) helemaal stoppen met spuiten. Eer het zover was, moesten we met elkaar nog door een aantal heel diepe dalen.
Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

Coriene schreef: 10 mei 2019 11:39 Hoi,hoe is het nu met binkie. Je schrijft zo leuk,net of je het allemaal onder controle hebt. Ik ben 1 grote zenuwpees met mijn Tom.
Nou ja, Binkie is al meer dan 5 jaar in remissie. Het eerste half jaar heb ik wel op spelden gezeten, maar langzamerhand werd dat minder.
Ik geef toe dat we niet meer zo vaak meten als eigenlijk de bedoeling is, maar dit weekend moet hij er dan weer eens aan geloven.
:dance:
Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

Mindymama schreef: 08 mei 2019 20:15 Heur, heur zo herkenbaar en mooi beschreven :AF1CatGR0156HL :hartje1:
:hartje1:
Gebruikersavatar
Coriene
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 apr 2019 13:34
Insuline: Caninsulin
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Coriene »

Ik ben niet zo handig met mijn iPad,ik kan dingen. Iet meer in mij opnemen-MS- kwaaltje helaas dus had niet gezien dat binkie al 5 jaar diabetes heeft. In iedergeval vond ik het leuk om te lezen. Ook dat jullie wel een half jaar bezig zijn geweest om hem goed te krijgen.wij zijn nu 5 mnd bezig en ik vWord er verdrietig van.de laatste 2 wkn was zijn bloedwaarden 11.7. En 4.3. En nu weer 18.1. Gek wordt je ervan. Fijn om te lezen dat het met jullie kattenkind goed gaat
Gebruikersavatar
Binkie
Berichten: 551
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:12
Insuline: Lantus
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Binkie »

Coriene schreef: 10 mei 2019 17:20 Ik ben niet zo handig met mijn iPad,ik kan dingen. Iet meer in mij opnemen-MS- kwaaltje helaas dus had niet gezien dat binkie al 5 jaar diabetes heeft. In iedergeval vond ik het leuk om te lezen. Ook dat jullie wel een half jaar bezig zijn geweest om hem goed te krijgen.wij zijn nu 5 mnd bezig en ik vWord er verdrietig van.de laatste 2 wkn was zijn bloedwaarden 11.7. En 4.3. En nu weer 18.1. Gek wordt je ervan. Fijn om te lezen dat het met jullie kattenkind goed gaat
Hai Coriene! Dat snap ik heel goed dat je er verdrietig van wordt. Wij waren soms ook de wanhoop nabij, maar het is uiteindelijk gelukt om zijn waarden naar beneden te krijgen en dus zelfs om hem helemaal insuline-vrij te krijgen. Of dat met jou lieverd gaat lukken kan ík niet beloven, maar ik weet wél zeker dat je Tom's waarden naar beneden gaat krijgen. Wij hebben net zulke schommelingen meegemaakt met Binkie als jij de laatste weken met Tom. Op een keer gaar het opeens de goede kant op... zeker weten!
Gebruikersavatar
Wollie
Berichten: 2508
Lid geworden op: 24 jan 2019 17:47
Insuline: was Lantus
Woonplaats: Rotterdam

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Wollie »

Wat een super leuk geschreven verhaal over Binkie :walking4:
Wollie - ProZinc - freestyle freedom lite
Wollie 'de lijstjeskat' :hartje:
Pom 26-02-2006 & Wollie 26-02-2006/18-7-2020
Gebruikersavatar
Mindymama
Berichten: 11902
Lid geworden op: 09 mar 2016 21:11
Locatie: Dordrecht
Insuline: Niets
Woonplaats: Dordrecht
Contacteer:

Re: Binkie, de Rooie Prins

Bericht door Mindymama »

Wat een weg he.... maar zo mooi dat hij onder lantus in remissie kwam en nog steeds is :AF1CatAlove006:
Mindy Lantus
Afbeelding
Freestyle insulinx

Mork 1-5-2002
🌈 Doopey 2001 💫Dribbel 2014💫Mika2015💫Max2017💫 Mindy 2020 forever💖
Fientje 24-11-2015 Yoshi 8-5-2017 Belle 4-6-2017
Plaats reactie